Aller au contenu

Here comes a new challenger


Fox

Messages recommandés

Hi everyone,long time member of this site but  mostly watching,learning and catch up the news on arcade emu scene.

Glad to see the site is back a lot of valuable info and help.

Literately i have been born into the arcades and pinball cause my family was a small arcade operator back

in the days.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello.

 

I've been a member for a long time, but never had anything to say.
Just putting my voice out there so everyone knows this is a real account.
I'm glad to see the site back online.

Maybe I'll have something interesting to say in the future.

 

Tomkun

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

So good to have Emuline back, you don't know what you have until it is gone, it is already the best emulation site out there, Ok you can get the games from other places but if you want to have them work as well, this is the site for you.

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

How did you know the site ?

Discord group

For the old ones, how long have you been using it ?

twice a week

Your favorite games, consoles and genre ?
(1)PDAFT、gundam vs (2)system 357 、system bna1(3)act

Ae you more blue or red pill ? (Morpheus)

blue

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Thanks for put the EmuLine back up! My daily go-to! 😄

Im a Popn / SDVX / Lightgun / Racing-guy but recently start played some shmups games

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello ! 

 

Très content que le site soit revenu et évolue.

 

Je viens de France et j'ai connu le forum depuis plusieurs années. Celui-ci est vraiment la référence de l'arcade et toujours agréable à lire.

 

Fan de retrogaming depuis de longues années, je ne me lasse pourtant pas de voir que l'arcade évolue et que les jeux soient de plus en plus accessible pour le plus grand nombre et avec une communauté très active.

 

 

A bientot

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hi There! I'm glad Emuline is back, shame on me... I was a daily watcher because Arcade's are my passion and I want to build a cabinet for years with modern Arcade games, but didn't do it yet. I don't have much space and I was thinking for a bartop maybe, but I want to be powerful for newest arcade's and big hdd's , and I don't know if is gonna fit all that in a small bartop and I was just collecting stuff and rarely test it on pc sometimes, but years passed and I still didn't make my "Dream Arcade machine". I've click on "Thanks" many times but I don't have much to say most of the time. I'm sorry, I will try to post things, maybe help with dead links but Virus-man is the man for that.  I really appreciate all your work! Thank you very much for this! Sorry for being a lurker, I didn't want to harm anyone.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

hi , moi c'est yoleouff / yoh (yohan)   du nord de France , 39 ans  piquer par les consoles et arcade depuis l'enfance ^^  , aujourd’hui mordu d'arcade et de rail-shooter 😄  , merci a vous pour ce merveilleux  forum 😄  

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hi everyone, I'm Prof_gLX (would love to change my name here) on discord and am mostly active there, particularly in various channels pertaining to racing and lightguns games/peripherals. Long time visitor of emuline, I'm not that active on forums but try to help when I can. Glad to see emuline back online.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 mois après...

Really glad the forums came back. This is the only place I know that has this kind of arcade game knowledge. I found out about the site a few months ago when looking into Beatmania IIDX but I've been into arcades/videogames for my entire life. I love that this site is visited by people from all over the world and that everyone tries to help each other despite a language barrier.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonjour tout le monde

 

Je suis passioné de jeux videos depuis mon enfance et ce site est un site reference en  ce qui concerne l’arcade et l’emulation en general. Je visite Emuline depuis tres longtemps. Je suis tres content et reconnaissant que le site soit a nouveau accessible. Merci a vous.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello everyone!

I'm glad to join this emuline. I made some mistakes due to language barrier, but finally I made it and I'm very happy about it.

I love playing ongeki, and there are many discussions about this game here, as well as solutions to some errors that occur during gameplay. I can learn a lot here.

As a visitor, I have been here for a long time. Now I can participate in some discussions.

Nice to meet you all!

Modifié par shieos
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

salut, vieux gamer de 78,

à 7 ans (en 85) déjà je trainais dans les bars à la recherche des bornes d'arcade, toute une aventure.

j'ai expérimenté les copieurs 16-bit dans les '90, magicard, magicom, wildcard :D la bonne époque.

toujours passionné de JV mais surtout d'arcade, mon nombre d'heure sur MAME doit être faramineux depuis sa découverte milieu 2000.

sur PC depuis 25 ans, je ne code pas, fan de Videogame-Music,

Merci à tout ces acteurs de l'emulation qui font de la magie pour la commu, Merci, respect.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello, j'ai du matos pour fabriquer des trucs et des souvenirs anciens de jeux (Golden Axe, Exotic Racing) sur bornes d'arcade et plus récemment des souvenirs pré-pandémie de jeux sur bornes d'arcade au Japon (Initial.D / Mario Kart DX). Alors, je viens pour découvrir tout un monde :) 

Ah oui edit, la borne House of the Dead 4 je crois était folle. On a pas vu l'aprem passer là dedans à grand coup de 100Y. 

Modifié par exqrt
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...