Aller au contenu

MAME 0.272 & clones : Multiple Arcade Machine Emulator


Messages recommandés

Posté(e)

Les jeux naomi et atomiswave fonctionne sous mame mais sont injouable due a leur lenteur

 

Les jeux pgm2 ne fonctionneront pas sous mame avant plusieurs annees

Invité mohamed bayoudh
Posté(e)

Salut et bonne année 2017,bonne santé.

 

Enfin voila ARCADE 0.181 qui est sortis:(32 et 64 bit):

http://arcade.mameworld.info/

 

ou:

Downloads 

dl.png ARCADE32 0.181 

dl.png ARCADE64 0.181 

 

Video ALL MAME 0.180:(j'attend la vidéo de ALL MAME 0.181)

 

EDIT: Mise a jour finis pour ARCADE 0.181:(Au passage Wing war jouable,mais ils devraient corriger ces bug)

attachicon.gifArcade MAME 0.181.png

ou je peus telecharger tous les roms (clean version) je veus direct link ! ?

  • 3 semaines après...
Posté(e) (modifié)

Mise à jour de Mame et dérivés (MameUi, Arcade etc...) en 0.182

 

Edit il me manque 3 set pour le working set Arcade64 0.182

 

- Gladiator (US)

gladiatr    : aq_002.9b (1024 bytes) - NOT FOUND
gladiatr    : aq_003.xx (1024 bytes) - NOT FOUND
gladiatr    : aq_006.3a (1024 bytes) - NOT FOUND
gladiatr    : aq_006.6c (1024 bytes) - NOT FOUND
 
 - Hangzo (Japan, prototype)
hangzo      : Pro0H 12.18.2A.27C1001 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro0H 12.18.2D.27C1001 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro1H 12.10.4A.27C010 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro1L 12.10.4D.27C010 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro2H 12.10.6A.27C010 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro2L 12.10.6D.27C010 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : SND 12.18.18P.27C512 (65536 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : BK1L 12.10.9A.574200 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : BK1H 12.10.11A.574200 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : BK23L 12.10.17D.574200 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : BK23H 12.10.18D.574200 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : OBJ01L 12.10.19A.27C4000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : OBJ01H 12.10.20A.27C4000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : OBJ23L 12.10.19D.27C4000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : OBJ23H 12.10.20D.27C4000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : PCM16K 11.5.14P.574000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : PCM8K 11.5.15P.27C020 (262144 bytes) - NOT FOUND
 
- Vs Block Breaker (Europe)
vblokbrk    : sk000e2-e.u10 (524288 bytes) - NOT FOUND
vblokbrk    : sk000e-o.u8 (524288 bytes) - NOT FOUND
 
Si quelqu'un à ça merci  :very-good:
 
(3669 roms + 116 chds + 55 bios + 7 clones (pas le choix inclus dans les roms parents)) 
 
Edit 2 : d'ailleurs si quelqu'un sait mettre un background sur arcade64 (genre m_topo.png mameui mon préféré) c'est bien aussi parce que les couleurs de fonds, c'est bien mais pas top top (enfin on va pas se plaindre non plus)
 
Modifié par xyr
  • Team
Posté(e) (modifié)

 

Mise à jour de Mame et dérivés (MameUi, Arcade etc...) en 0.182

 

Edit il me manque 3 set pour le working set Arcade64 0.182

 

- Gladiator (US)

gladiatr    : aq_002.9b (1024 bytes) - NOT FOUND
gladiatr    : aq_003.xx (1024 bytes) - NOT FOUND
gladiatr    : aq_006.3a (1024 bytes) - NOT FOUND
gladiatr    : aq_006.6c (1024 bytes) - NOT FOUND
 
 - Hangzo (Japan, prototype)
hangzo      : Pro0H 12.18.2A.27C1001 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro0H 12.18.2D.27C1001 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro1H 12.10.4A.27C010 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro1L 12.10.4D.27C010 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro2H 12.10.6A.27C010 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : Pro2L 12.10.6D.27C010 (131072 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : SND 12.18.18P.27C512 (65536 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : BK1L 12.10.9A.574200 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : BK1H 12.10.11A.574200 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : BK23L 12.10.17D.574200 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : BK23H 12.10.18D.574200 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : OBJ01L 12.10.19A.27C4000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : OBJ01H 12.10.20A.27C4000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : OBJ23L 12.10.19D.27C4000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : OBJ23H 12.10.20D.27C4000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : PCM16K 11.5.14P.574000 (524288 bytes) - NOT FOUND
hangzo      : PCM8K 11.5.15P.27C020 (262144 bytes) - NOT FOUND
 
- Vs Block Breaker (Europe)
vblokbrk    : sk000e2-e.u10 (524288 bytes) - NOT FOUND
vblokbrk    : sk000e-o.u8 (524288 bytes) - NOT FOUND
 
Si quelqu'un à ça merci  :very-good:
 
(3669 roms + 116 chds + 55 bios + 7 clones (pas le choix inclus dans les roms parents)) 
 
Edit 2 : d'ailleurs si quelqu'un sait mettre un background sur arcade64 (genre m_topo.png mameui mon préféré) c'est bien aussi parce que les couleurs de fonds, c'est bien mais pas top top (enfin on va pas se plaindre non plus)
 

 

voici pour ta demande de roms 0.182 : mais tu peux les prendre en toute sécurité sur PleasureDome, ce site est utilisé par tous les pocesseurs de Mamecab c'est la référence pour Mame et en plus c'est eux qui ont les tous les set de mame en 1er quand mame est à jour.

 

par contre je ne trouve pas pour Vs BLock Breaker Europe du coup je t'ai mis la version ASIA, si je trouve je te ferai un post...

 

https://mega.nz/#!HN4SxCQZ!AGZQqd8djd4R6ubqbRpc7ZlMzP88lrySOeF4Lscaw9c

Modifié par WildWolf
Posté(e) (modifié)

voici pour ta demande de roms 0.182 : mais tu peux les prendre en toute sécurité sur PleasureDome, ce site est utilisé par tous les pocesseurs de Mamecab c'est la référence pour Mame et en plus c'est eux qui ont les tous les set de mame en 1er quand mame est à jour.

 

par contre je ne trouve pas pour Vs BLock Breaker Europe du coup je t'ai mis la version ASIA, si je trouve je te ferai un post...

 

https://mega.nz/#!HN4SxCQZ!AGZQqd8djd4R6ubqbRpc7ZlMzP88lrySOeF4Lscaw9c

Merci beaucoup

 

@kevenz non hier y'avais rien

 

et toujours absent du bda (du site retroroms) aujourd'hui

Vs Block Breaker (Europe) -> y'a Vs Block Breaker (Asia)

 
donc pas ces fichiers :
vblokbrk    : sk000e2-e.u10
vblokbrk    : sk000e-o.u8
 
ps: je suis passer à arcade64 (mameui rajoute les consoles et ordis maintenant... donc c'est chiant et il implante des "roms fantômes" et des "systèmes fantômes" direct inclus)... genre t'as un répertoire roms vide t'as déjà + plus de 150 systèmes reconnus la fête à la maison.
Modifié par xyr
Posté(e) (modifié)

 

Merci beaucoup

 

@kevenz non hier y'avais rien

 

et toujours absent du bda (du site retroroms) aujourd'hui

Vs Block Breaker (Europe) -> y'a Vs Block Breaker (Asia)

 
donc pas ces fichiers :
vblokbrk    : sk000e2-e.u10
vblokbrk    : sk000e-o.u8
 

 

Je sais pas pour Vs Block Breaker mais j'ai downloadé Hangzo le 1er Janvier sur le site retroroms alors il est surment la  :)

Modifié par kevenz
Posté(e)

Je sais pas pour Vs Block Breaker mais j'ai downloadé Hangzo le 1er Janvier sur le site retroroms alors il est surment la  :)

hangzo tous les fichiers n'étaient pas présent ... sur retroroms oui (aujourd'hui) working 0.182

Posté(e)

c'est possible j'ai pas testé..... avant je compilais moi-même mame quand un nouveau jeux qui m'intéressais sortais mais maintenant j'attend la version insertmorecoins, c'est moins compliqué :)

Posté(e)

Bonsoir à tous,

 

J'ai changé de Mame ( Mameui -> Arcade64 ) donc je dois tout changer ( roms, extras etc... ) et pour moi gameini.dat et command.dat (à placer dans le dossier Dats) fonctionne pas chez moi avec Arcade64 ... pas compatible?

  • 4 semaines après...
Posté(e)

cool je voudrais bien les 3 jeux que ShouTime a dumpé pour cette version.

 

soit SegaSonic Cosmo, Dodge Man et Omega.

 

malheureusement retroroms est down pour le moment.

  • 4 semaines après...
  • Team
Posté(e)

Merci a tous.

Bon j'ai un petit problème il me manque 4 rom de mame 0.184,car sur retrorom il n'ont pas fait la mise de ces roms:

 

Star Wars Arcade = SWA

Virtua Fighter = vf

Virtua Racing = vr

Wing War = wing war

 

Merci d'avance par contre je veux pas des lien torrent. 

Me faut le nom exact des zip qu'il te manque (ou mieux des roms via un tool comme clrmame) car sinon c'est l'arlésienne ^^

Posté(e) (modifié)

Puisqu'on est sur la demande de roms ... j'en profite il me manque sur le "working" set sans clones de arcades 0.184 (3674)

teeter torture prototype = teetert.zip

merci d'avance...

 

mini_728216771.png

 

mini_708902Sanstitre1.png

 

mini_571104Sanstitre2.png

 

mini_292071Sanstitre3.png

 

mini_713396Sanstitre4.png

 

mini_377236Sanstitre5.png

 

mini_518824Sanstitre6.png

 

Edit : Clrmame pro me le considère comme présent ... mais l'audit arcade64 0.184 ... le prends pas comme tel..(teeter torture prototype = teetert.zip)

 

mini_758484Sanstitre7.png

 

mini_927768Sanstitre8.png

Modifié par xyr
Posté(e) (modifié)

http://ge.tt/6IdZtTj2il est complet pour mame, après c'est que arcade demande qq chose d'autre.

quand le dat est crée à partir de l'executable ... ça devrai normalement être... sans problème

 

Edit : avant j'étais mameui mais lorsque j'ai vu "les ordinateurs" débarquer .... j'ai changé direct.... y'a largement mieux vers d'autre émulateur de mameui... vouloir trop en faire ... c'est bien mais je vais pas joué à un jeu snes sur mame  ^_^

Modifié par xyr
  • Team
Posté(e) (modifié)

ba file un fix dat plutôt qu'on comprenne mais ce set est bon et est à jour ca c'est sur.

Sinon essaye avec ce pack (décompressé) de device-bios dans le rep de roms (ca marche je viens de tester)

 

 

 

post-5339-0-92198100-1490888010_thumb.png

post-5339-0-60569600-1490888011_thumb.png

Modifié par 7zxkv
Posté(e) (modifié)

ba file un fix dat plutôt qu'on comprenne mais ce set est bon et est à jour ca c'est sur.

 

Sinon essaye avec ce pack (décompressé) de device-bios dans le rep de roms (ca marche je viens de tester)

un fix dat servirai à rien puisque clrmame pro me le détecte comme une rom que j'ai déjà avec les bon crc et tout et tout...

 

Edit derniere photo ... lui il me détecte la rom tranquille ...

 

sois c'est une erreur de compil (robbbert) je pense pas ... sois c'est une version différente

Modifié par xyr
  • Team
Posté(e) (modifié)

un fix dat servirai à rien puisque clrmame pro me le détecte comme une rom que j'ai déjà avec les bon crc et tout et tout...

 

 

sois c'est une erreur de compil (robbbert) je pense pas ... sois c'est une version différente

 

 

soit cf mon edit précédent et ca marche, mame utilise des devices en plus des bios à présent :)

Modifié par 7zxkv
Posté(e) (modifié)

soit cf mon edit précédent et ca marche, mame utilise des devices en plus des bios à présent :)

t'es mon heros :very-good:  ... ça roule nickel venture j'y avait pas penser ...

 

@bruce tu nous fait un arcade léger ... 726 jeux

Modifié par xyr
Posté(e) (modifié)

Je prend ce qui me plait et les jeux qui fonctionne sauf les jeux avec graphisme 4 et 8 bit.(je peux plus supporter le son,dire que j'ai commencer avec atari 2600)

Exemple tous ce qui est noami,naomi2,model2,model3 pas besoin car il y a un émulateur qui le fait fonctionner mieux que MAME et pour les jeux neo geo j'utilise FB alpha.

 

attachicon.gifFB alpha.jpg

un petit double dragon de temps en temps ou un shinobi...

ou un 

ghouls'n ghost ... ou un mars matrix

celui là m'as ruiner en arcade lol

Modifié par xyr
  • 4 semaines après...
  • 1 mois après...
Posté(e) (modifié)

Salut.

Comment ces possible.....

(moi "déjà j'ai pas beaucoup de rom(727 roms) ,quand j'ai fait la mise a jour de 0.185 a 0.186 j'avais perdu 41roms,j'ai mis le nouveaux q-sound.

J'ai récupérer ces 41 roms.

 

je vais te mettre tous les bios et Devices Pack pour MAME 0.186:

bios pack 0.186:

http://uptobox.com/45wbfwkiowu5

 

device pack(comprend le nouveaux q-sound)0.186:

 

http://uptobox.com/1c8thlphfct0

maintenend tout les roms sa marche merci

Modifié par moulfruit
  • 2 semaines après...
Posté(e)

Salut.

Voila MAME 0.187.

 

change log:0.187:

 

0.187

-----

 

 

MAMETesters Bugs Fixed

----------------------

- 03041: [Graphics] (starshp1.cpp) starshp1, starshpp: Speed and graphics information from the real machine (Frank Palazzolo)

- 03585: [Gameplay] (norautp.cpp) norautp, norautjp: Readout Switch (AJR)

- 06479: [sound] (kchamp.cpp) kchampvs, kchampvs2, karatevs: ADPCM samples are distorted (AJR)

- 06594: [Misc.] isa_ibm_mda: Typo on the "isa_ibm_mda" set description (Robbbert)

- 06599: [sound] (zaxxon.cpp) ixion, razmataz: Missing sound (AJR)

- 06603: [Documentation] (odyssey2.cpp) jopac: In the description there are two useless spaces at the beginning (Tafoid)

- 06612: [interface] (a7800.cpp) a7800.ccp: Machine inputs broken (Ivan Vangelista)

- 06614: [sound] (arkanoid.cpp) arkanoid and clones, arkatour: Sound pitch is too high by 100% (Lord Nightmare)

- 06617: [Graphics] (nbmj9195.cpp) imekura: Graphic corruption in many places (Ivan Vangelista)

 

 

New working machines

--------------------

Game & Watch: Donkey Kong Jr. (new wide screen) [hap, Sean Riddle, Roger Coltrane]

Game & Watch: Mario Bros. [hap, Sean Riddle, incog]

Goupil G2 [Jean-Francois DEL NERO]

Jump Kun (prototype) [shouTime]

Sel-Jan [bET] (Japan) [Angelo Salese, system11, The Dumping Union]

Victory (Comsoft) [Andrew Welburn, ArcadeHacker, David Haywood]

Waku Waku Ultraman Racing [shouTime, gamerfan, Rod_Wod, MetalliC, Peter Wilhelmsen, Smitdogg, The Dumping Union]

 

 

New working clones

------------------

Bambino Classic Football [hap]

Burnin' Rubber (DECO Cassette) (Japan) [Charles MacDonald, The Dumping Union]

Danger Track (Rally X bootleg) [Rafael Alonso, Ricky2001, Rockman, ArcadeHacker]

Fidelity Sensory Chess Challenger 9 (rev. B) [yoyo_chessboard]

Gingateikoku No Gyakushu (bootleg set 3) [Andrew Welburn, Craig Anstett, The Dumping Union]

Graplop (DECO Cassette) (Japan) [Charles MacDonald, The Dumping Union]

Guerrilla War (Version 1, set 2) [Artemio Urbina, The Dumping Union]

HP 9845B (Germany) [F.Ulivi, A.Kueckes]

HP 9845C (Germany) [F.Ulivi, A.Kueckes]

HP 9845T (Germany) [F.Ulivi, A.Kueckes]

Jack Potten's Poker (set 10, ICP-1 PCB) [TeamEurope, Roberto Fresca]

Lock'n'Chase (DECO Cassette) (Japan) [Charles MacDonald, wtc4ever, The Dumping Union]

Mach-9 (bootleg of Vulgus) [Marcos75, The Dumping Union]

Macross II (Korea) [CoolMod, CS, The Dumping Union]

Marchen Maze (Japan, hack?) [frsj8112, The Dumping Union]

Money Money (set 2) [caius, The Dumping Union]

Offensive (Spanish bootleg of Scramble) [Rafael Alonso, Ricky2001, Rockman, ArcadeHacker, Marcos75, The Dumping Union]

Operation Thunderbolt (Japan, SC) [shouTime, The Dumping Union]

Palamedes (US) [caius, The Dumping Union]

Pengo (set 5) [Corrado Tomaselli, The Dumping Union]

Power Instinct (USA, prototype) [shouTime]

Pro Tennis (DECO Cassette) (Japan) [Charles MacDonald, The Dumping Union]

Spectar (revision 2, bootleg) [Ricky2001]

Tehkan World Cup (set 4, earlier?) [Purity, The Dumping Union]

Time Killers (v1.32I) [brian Troha, The Dumping Union]

Victory (Comsoft) (bootleg) [Josele Fernandez]

 

 

Machines promoted to working

----------------------------

Goupil G1 [Jean-Francois DEL NERO]

Mattel Computer Gin [hap, Sean Riddle]

 

 

Clones promoted to working

--------------------------

Dragon 64 Plus [Nigel Barnes]

Treasure Island (DECO Cassette) (Region D) [David Haywood]

 

 

New machines marked as NOT_WORKING

----------------------------------

Big Deal Belgien (5.04) [Gerald (COY), Roberto Fresca]

Bel Slots Export (5.01) [Gerald (COY), Roberto Fresca]

D-CAT16 (Mega Drive handheld) [Team Europe]

Game & Watch: Mickey Mouse [hap, Igor]

Game Prince RS-1 [beckieRGB]

Game Prince RS-16 [beckieRGB]

HP9000/332 [R. Belmont, Al Kossow]

GRiD Compass 1101 [shattered]

GRiD Compass II 1121 [shattered]

Nokia D-box 1, Kirsch gruppe [Joakim Larsson Edstrom]

Percussion Freaks 5th Mix (G*B05 VER. KAA) [Guru, smf]

Pingu's Ice Block [Darksoft, MetalliC]

Player's Edge (PK1002-PC082) Jake's Jacks Bonus Poker [brianT]

Quingo Export (5.00) [Gerald (COY), Roberto Fresca]

Ron II Mah-Jongg [system11, Angelo Salese, The Dumping Union]

Spirit of 76 [PinMAME]

V-Dog (prototype, earlier) [AttackedbyGlitch]

V-Smile Baby (US) [sean Riddle]

VG Pocket Tablet [beckieRGB]

 

 

New clones marked as NOT_WORKING

--------------------------------

Animal Basket (19 Jan 2005) [brizzo]

Black Knight 2000 (PF-1) [PinMAME]

Chrysler Electronic Voice Alert (24-function) [hap, Sean Riddle, David Viens]

E-Swat - Cyber Police (bootleg, set 2) [Hammy, The Dumping Union]

Ez2dancer 2nd Move [RetroRepair, Guru]

Forty-Love (Japan) [shouTime]

GRiD Compass 1109 [shattered]

GRiD Compass II 1129 [shattered]

GRiD Compass II 1131 [shattered]

GRiD Compass II 1139 [shattered]

Motor Raid - Twin/DX [bill D., The Dumping Union]

New Century (Spanish bootleg of Scramble) [Marcos75]

OutRun 2 Special Tours (Japan) (GDX-0011) [rtw]

The Bounty (set 2) [caius, The Dumping Union]

Treamcast [Maddog]

V-Smile (US) [sean Riddle]

 

 

New working software list additions

-----------------------------------

abc80_cass, abc80_flop: ABCStacker [Andreas Gustafsson]

archimedes: Countdown to Doom, The Last Days of Doom [Nigel Barnes]

bbcmc: Bikes [Nigel Barnes]

dragon_cart: Sound Extension [Nigel Barnes]

dragon_cass: Hang It! [Nigel Barnes]

dragon_flex:

Chatplus V1.0.2, DBASIC (Alt), DBASIC, Diagnostics, DragonPlus Updates, Editor & Assembler (DragonPlus), Editor & Assembler,

Extended Basic, SP-Edit (DragonPlus), Super Sleuth Disassembler, Text Processing System, Utilities, Utilities (Alt) [Nigel Barnes]

dragon_flop:

BT Codes Search, Composer Companion (DragonFire), Composer X (PSE), Copycat (PSE), DCHROME & SCANNER, Desk Top Publisher V2,

Desktop, Discup (PSE), Dragon Detour, DynaFast v1.5.0, FEdit, Forth Compiler (DeltaDOS), Golden Oldies, Machine Language Tutorial,

Mandragore, Multi-Disk, Orange Base, PyrAdventure, RolaBall2, Shaolin Master Plus,, Sprite Designer (PSE), Supa Nova,

Super Writer 2, Telewriter V1, Telewriter V2, Telewriter V4, The Fun Disc!, The Hobbit, Utility Pack (PSE), W.I.M.P. (1989)

[Nigel Barnes]

dragon_os9: Cash and VAT, DragonPlus OS9 Drivers, Stock Control [Nigel Barnes]

ibm5150:

4D Boxing, 4D Sports Boxing, 688 Attack Sub (3.5", older), Gunboat: River Combat Simulation,

Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road, Jordan vs. Bird: One on One, Kings of the Beach, Menace, PC Tools (various versions),

PKZip 2.04g, Platoon, Risky Woods, SimEarth, Star Goose!, Wrath of the Demon, Xenon [ArcadeShadow]

ibm5170:

Disney's Aladdin, Gobliiins, Gobliins 2: The Prince Buffoon, Goblins Quest 3, PC Tools (various versions), SimFarm [ArcadeShadow]

pet_quik: Hardcore Petting, No Pets Allowed [Curt Coder]

pce_tourvision: Ankoku Densetsu, Batman, Burning Angels, Cadash, Gradius, Toilet Kids, World Jockey [system11, The Dumping Union]

x68k_flop:

Bradion, Dennou Club Vol. 90 Tokubetsu Henshuu-ban, Dennou Club Vol. 94, Dennou Club Vols. 96-139, GJ, Nemesis '95 Gradius 2

[Justin Kerk]

 

 

New NOT_WORKING softwre list additions

--------------------------------------

dragon_cart: EPROM Programmer, Speech Synthesis, Ultra Drive [Nigel Barnes]

vsmile_cart:

Abenteuer im ABC Park (GER), Finding Nemo - De Wonderwereld Van Nemo (NL), Mickey Mouse Clubhouse (NL),

Shrek De Derde - Arthurs Schooldag Avontuur (NL) [Team Europe]

 

 

Source Changes

--------------

-plugins/cheat: Add hotkey support, and nes, snes and genesis Game Genie support. [Carl]

 

-Added initial support for SiS85c496/497 PCI chipset, and added first pass shadow RAM and SM RAM support. [R. Belmont]

 

-hp9k_3xx updates: [R. Belmont]

* Preliminary working DIO/DIO-II bus implementation and 98544 video card.

* Hooked up i8042 I/O microcontroller comms to main CPU.

* Support medium-res built-in video on 9000/332.

 

-Improved CD audio play track/index command handling. [smf]

 

-Added unused DIP switches 7 and 8 to Eeekk! since it's a conversion of pacman. [smf]

 

-terracre.cpp: Added actual hookup for protection data and fixed potential buffer overflow. [Angelo Salese]

 

-cop01.cpp: Improved Mighty Guy sound. [Angelo Salese]

 

-apricot: Switched to preferred Z80SIO device. [Dirk Best]

 

-drawgfx: Made the palette optional, and fixed viewgfx for case where palette is absent. [O. Galibert]

 

-devcb: Added line hold capability. [O. Galibert]

 

-bgfx: Fixed xBR-lv2-multipass, xBR-lv2-fast, xBR-lv2-noblend, xBR-lv2, xBR-lv3-noblend, and xBR-lv3 shaders. [Ryan Holtz]

 

-Added preliminary YM3802 MIDI/cassette controller with MIDI clock timer and click counter. [barry Rodewald]

* Added X68000 expansion device using the YM3802, Mahou Daisakusen (x68k) plays MIDI music.

 

-ti99 updates: [Michael Zapf]

* Implemented Hexbus and HX5102 floppy early WIP.

* Cleaned up slot devices architecture and renamed constants.

* Added new cartridge type paged7 for TI-CALC.

 

-accomm: Fully implemented keyboard, added sound (same as Electron), and added layout with Caps/Shift Lock LEDs. [Nigel Barnes]

 

-d64plus: Implemented banking of extra 64K, and 6845 with chargen - promoted to working. [Nigel Barnes]

 

-dragon32: Added JCB Sound Extension cartridge. [Nigel Barnes]

 

-dragon200e: Added correct keyboard. [Nigel Barnes]

 

-starshp1 updates: [Frank Palazzolo]

* Fixed graphics/speed issues.

* Made Fast/Slow momentary as on real cabinet, added note about behaviour.

* Updated clocks according to latest information.

 

-z80scc: Added support for resetting RX interrupts/status by reading Rx FIFO through RR3. [Joakim Larsson Edstrom]

* Gets virtpool driver terminal a bit further, but not all the way (no visible difference).

 

-dbox: Separated skeleton driver from unfinished display device. [Joakim Larsson Edstrom]

 

-Replaced fake TLCS-90 I/O space with callbacks. [AJR]

 

-pangba, pangbb, spangbl: Reduced ADPCM rate to make music speed match original, use callback for audio IRQ. [AJR]

 

-tail2nos: Added flip screen support, documented non-effect of "Country" switch. [AJR]

 

-aerofgt.cpp: Video and sound refinements: [AJR]

* Fixed sound loss in spinlbrk and clones caused by misconfigured ROM bank.

* Work towards flip screen support for most games - aerofgtb is nearly correct now.

 

-dynablst, bbmanw & clones: Use 4-way joysticks (as service manuals suggest). [AJR]

 

-toaplan2.cpp: Generate (and acknowledge) video interrupts within VDP. [AJR]

 

-Made TC0040IOC its own device type and separated its functionality from TC0220IOC. [AJR]

 

-galastrm, undrfire, cbombers, groundfx, gunbustr, superchs, 2mindril: Use TC0510NIO device for inputs. [AJR]

 

-Sort slot options by name in -listslots output. [AJR]

 

-Made CBM IEC device names more descriptive. [AJR]

 

-sidebs: Fixed POST failure in debug build. [AJR]

 

-taito_en: Use MB8421 for communication RAM. [AJR]

 

-mjkjidai: Use 8255 devices for I/O. [AJR]

 

-subsino.cpp: Use 8255 devices (most of which are only used for input). [AJR]

 

-suprloco: Replaced soundlatch with 8255 device that runs in mode 2. [AJR]

 

-Added TE7750 Super I/O Expander device. [AJR]

 

-m72.cpp, m92.cpp: Put IRQ hacks out of their misery. [AJR]

 

-norautp: Restored some inputs that were disconnected many releases ago, don't hardcode "Readout" inputs. [AJR]

 

-grdian, getstarj: Replaced MCU simulation with new dump. [AJR, ShouTime, brizzo]

 

-s2650: Modernised I/O: [AJR]

* Replaced fake S2650_SENSE_PORT address with line read callback (set_input_line should also work).

* Moved S2650_CTRL_PORT and S2650_DATA_PORT to I/O address space.

 

-Don't try to read past the end of a memory space in debug view. [AJR]

 

-Added validation for slot cards and fixed some errors exposed by this. [Vas Crabb, AJR]

 

-Fixed Tandy CoCo keyboard mapping (github issue #2386). [Vas Crabb]

 

-taitosj: Made security MCU hookup a device. [Vas Crabb]

 

-exidy.cpp: Added PROMs to Spectar taken from a bootleg set - believed to match original. [ivan Vangelista]

 

-Migrated remaining device machine configuration additions to instance member functions. [ivan Vangelista]

 

-Made RAM device look for [km](i? B)? rather than [km].* suffix. [Nathan Woods]

 

-Fixed a crash when returning to the front-end after launching a system from favorites. [Nathan Woods]

 

-CoCo: Overhauled the cartridge slot subsystem. [Nathan Woods]

 

-Made read_or_write a scoped enum. [Nathan Woods]

 

-Changed the profiler to use std::ostringstream as the text sink (instead of std::string). [Nathan Woods]

 

-Cleaned up CoCo 3 GIME implementation. [Nathan Woods]

 

-Changed a few C strings to std::string references in the debugger. [Nathan Woods]

 

-Quingo: Switched to hot slots machine (more accurate). [RobertoFresca]

 

-Big Deal Belgien, Bel Slots Export: Added PCB layouts. [RobertoFresca]

 

-r9751: Added more SMIOC registers. [brandon Munger]

 

-HP9845: Improved keyboard mapping and added German layout. [F.Ulivi, A.Kueckes]

* Implemented SHIFT LOCK key, added pop-ups and outputs showing state of toggle keys.

* Lowered volume of beeper (was too loud according to A.Kueckes).

 

-Added read support for the disk format SDF used in the CoCoSDC. [Tim Lindner]

 

-CoCo: Added Speech/Sound Cartridge support. [Tim Lindner]

 

-Fixed JVC disk format to correctly recognize 2 sided disks. [Tim Lindner]

 

-Implemented busy delay in CoCo SSC. [Tim Lindner]

 

-EF9365: Fixed the hardware vector engine (fixes ARC Squale Basic). [Jean-Francois DEL NERO]

 

-Interpro driver updates: [Patrick Mackinlay]

* Added skeleton for srarb.

* Improved mcga/fmcc skeleton and fixed mcga/fmcc detection.

* Expanded cammu skeletons.

* Added support for "new" SCSI.

* Added clock-based ioga interrupts.

* Added forced NMI handling.

* Improved SCSI DMA.

* Removed broken caching.

* Added Clipper CPU ID support.

* Added enum masks and unknown registers, disabled bus errors.

* Made RAM configurable and improved system registers.

* Added initial implementation of unmapped memory handler.

* DMA/IRQ changes, serial DMA registers.

* Added 7-segment diagnostic LED.

* NMI and DMA improvements - NMI boot diagnostics pass.

* Made floppy DMA read and write work.

* Improved logging.

 

-ncr5390.cpp: Added basic 53c94 support. [Patrick Mackinlay]

 

-t10spc.cpp: Added missing start/stop unit command [Patrick Mackinlay]

 

Gameboy updates: [Tauwasser]

* Cleaned up Gowin information in gameboy.xml, added information from archived web site and catalogue.

* Replaced GoodGBX MBC1 Collection check code with direct comparison of internal ROM name.

* Removed buffer over-read in get_cart_type.

* Updated MBC1-MBC5 mapper documentation.

 

-Use more likely clocks for littlerb based on PCB crystals (main CPU is more likely 8MHz than 12MHz). [David Haywood]

* Also added a hack to overclock the TMS to 120% so that the map screen renders properly.

 

-Moved Famiclone stuff from nes.xml to driver and added new sets. [David Haywood]

 

-Corrected Neo Geo sprite tile code mask to 20 bits (was previously 19 bits). [TheHpman]

 

-Fixed trailing space in -listclones and -listbrothers output. [Tafoid]

 

-naomi.cpp: Added five real dumps of SPI EEPROMs used in M1/171-7978B-type cartridges, updated docs. [f205v, MetalliC]

 

-naomi.cpp: Converted existing M1-type cart SN# EEPROMs data to be like real dumps. [MetalliC]

 

-naomi.cpp: Identified "Airline Pilots" sets as domestic Japan and World versions, according to information from Sega.

[shouTime, MetalliC]

 

-chaknpop: Replaced MCU simulation with dump. [Team Japump!!!, Chack'n, Hau]

 

-kuniokun: Replaced MCU simulation with actual dump. [shouTime, brizzo]

 

-Use actual M68705P5 dump for Rumba Lumber, replaces inaccurate simulation. [shouTime, brizzo]

 

-Onna Sanshirou - Typhoon Gal: Use 68705 dump, replace inaccurate protection simulation. [shouTime, brizzo]

 

-Use dumped M68705 for fieldday/undoukai. [shouTime, brizzo]

 

-tetrsark: Add a totally useless MCU dump (apparently blank). [shouTime, Brizzo]

 

-arkanoidja, arkanoidu, arkatour: Replaced hand-crafted MCU programs with 68705 dumps. [Lord Nightmare, ShouTime, brizzo]

 

-prebillian: Replaced MCU simulation with actual dump, fixed vblank input, fixed player 2 spinner input, and added launch button.

[Lord Nightmare, ShouTime, brizzo]

 

-ay8910.cpp: Made device_clock_changed respect YM2149 pin 26, added pinout, and remove outdated comments. [Lord Nightmare]

 

-socrates.cpp: Converted socrates and iqunlimz to bankdev, hooked up socrates hblank input, and made profweis machine configuration

derive from socrates. [Lord Nightmare]

 

-hh_sm510: Improved Mickey & Donald SVG artwork. [sean Riddle, Roger Coltrane]

 

-naomi.cpp: Bruteforced "Dragon Treasure" main unit DES key. [Mike Ryan]

 

-svmu: Added two English BIOS versions and a newer Japanese BIOS version. [Kingizor]

 

-system16.cpp: Corrected clocks for Alien Storm (bootleg, set 2). [caius, The Dumping Union]

 

-Fixed missing VLM5030 speech in Hyper Crash and increased volume, and fixed VLM loading in jailbrek and clones. [MASH]

 

-gradius4: Changed description to match title screen/flyer. [Pedro J. Martinez]

 

-Renamed "Cyber Arcade 120-in-1" to "Defender M2500P 120-in-1" (correct name according to dumper). [AttackedbyGlitch]

 

-Corrected descriptions for Gradius 4: Fukkatsu and Silent Scope 2. [sjy96525]

 

-Changed Air Combat 22 auto-centering throttle from Pedal to AD_STICK_Z. [sjy96525]

 

 

MAME:

http://mamedev.org/release.php

 

MAMEUI:

http://mameui.info/

 

ARCADEUI:

http://arcade.mameworld.info/

 

EDIT: Le truc qui est bien par a apport a mon pack de bios 0.186

http://www.emuline.org/topic/270-mame-mameui64-et-arcade-0187/?p=14762

(j'ai juste perdu un bios ces:)

"Deco cassette system"

 decocass    : v0d-.7e (4096 bytes) - NOT FOUND

 

"Rien de bien grave." 

 

ici : http://www.mediafire.com/file/h9w1bm0bsda35fp/decocass.zip

 

:very-good:

Veuillez vous connecter pour commenter

Vous pourrez laisser un commentaire après vous êtes connecté.



Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...