Aller au contenu

MAME 0.269 & clones : Multiple Arcade Machine Emulator


7zxkv

Messages recommandés

There is actually an standalone emulator made for killer Instinct 1 & 2 that runs pretty well, there is also another one for Primal Rage2 to run properly, I can't remember the names of them now but a google search should find them I would think.

58 minutes ago, joe555 said:

I could be wrong, but I think at one point yes, but now the newer versions have fixed and run good or better 

 

They do indeed 246 runs them well.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 3 semaines après...

At the moment I use the Arcade 64 derivative of Mame because I can't be bothered with all the gambling type machine emulation, however what would be the best version of Mame to use purely in terms of performance?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • The title was changed to MAME 0.247 & clones

um so i got hacked about a week ago long story short lost channel, lost al my pc settings etc. well now i can play mame Hlsl settings not working, i installed directX 9 in a folder

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

1 hour ago, Cool Coyote said:

um so i got hacked about a week ago long story short lost channel, lost al my pc settings etc. well now i can play mame Hlsl settings not working, i installed directX 9 in a folder

This sounds very nasty indeed. Was it easy to be infected?

Modifié par VirtuaTK
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

10 hours ago, VirtuaTK said:

This sounds very nasty indeed. Was it easy to be infected?

i lteraly went o an archive site, left my pc for 20 min, came back, that was infected with .qqmt , all 6 terabyte fuked , changed to this file, reset pc, had to but by then the hacker made my channel his  Ark invest' not my 1.  but on the mame issue, i got it working now. so hlsl is going .image.png.6f59d47c18a2e1e9aaa6a6160abc662f.png

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • The title was changed to MAME 0.248 & clones
  • 3 semaines après...

ArcCabView MAMEUI(64) 0.248 with BGFX_Chain 2.2 by Aubrel
(ArcCabView's BGFX chain is a MOD of CRTGeom-Deluxe BGFX Chain by cgwg)


Changelog :
- aperture mask code changed to match the grill and to look like our Reshade's Shader
- support for 2x2 and 1x1 slot mask textures (auto switch)
- native frame display support (with and without curvature)
- screen reflection on frame added
- frame size setting added (so you can change the frame image and resize according to the new one)
- curvature without CRT effect added
- better overscan support and offsets support added (so now you can resize and crop your games correctly :)
- many settings and details improved
- native overlay image support added (from 1.1 the overlay image alpha value is exponential)
- improved brightness and black dots render (1.1)
- halation effect improved to catch the screen dots and to look more realistic (1.1)
- big performance improvement (1.2)
- brightness, contrast, halation, reflection and overlay adjustements (1.2a)
- half-curv & half-frame added for 2 screens games (1.3)
- small typo in reflexion code fixed, curvature effect settings slightly reduced (1.4)
- moire effect reduced, frame reflection contrast improved (1.4a)
- many things rewritten from scratch, many small issues fixed (2.0)
- even more performance improvements (2.0)
- the overall display result should be improved (2.0)
- the previous annoying moire effect issue should be now fully fixed (2.0)
- the mask texture 1x1 is now used by default (2.0)
- many default settings updated and improved (2.0)
- CRT brightness increased (2.0a)
- small cleanups, impovements and adjustements (2.1)
- overlay texture removed and now simulated (2.2)
- frame texture size and code updated (2.2)
- some performance improvements (2.2)
- artwork's lay files updated by r0n1n (2.2)
...

Nota :
The 2.x version needs previous ArcCabView's 1.x setting chains to be removed from the folder "bgfx/chains/"
(to be more clean, they are now located in the "bgfx/chains/ArcCabView/" folder)
The chain setting "ArcCabView_Dot" has been removed (this is now the default "ArcCabView" chain)
The old default chain setting is now called "ArcCabView_Mask2"


BGFX Chains presets :
- "ArcCabView_Mask2" : it adds an alternate pixel effect (to use only with low-res games or with High-Res screens)
- "ArcCabView_ResX2" : it doubles the horizontal resolution and adds the alternate pixel effect (to use only with low-res games or with big High-Res screens)
- "ArcCabView_Flat" : it removes the curvature, the corners, the raster-bloom effect and the frame (good to use with multi-screens games)
- "ArcCabView_NoCurv" : it removes the curvature effect
- "ArcCabView_NoFrame" : it removes the screen frame
- "ArcCabView_NoCRT" : it removes the CRT effect (but the curvature, corners and the frame are still enabled)
- "ArcCabView_HalfLeft,ArcCabView_HalfRight" : for 2 screens games, it will do half-curv and half-frame on each screen (artwork examples included for darius2d and warriorb)
- "ArcCabView_ThirdLeft,ArcCabView_ThirdMiddle,ArcCabView_ThirdRight" : for 3 screens games using corners and frame (artwork examples included for darius, darius2 and ninjaw)
- "ArcCabView_Neo304" : it fixes the display size for 304 pixels width NeoGeo games. Also it doubles the horizontal resolution and adds an alternate pixel effect.
- "ArcCabView_xxxx" : special game settings with overscan and offsets already set (mostly here as examples, do you own ones for other games)


The pack contains :
- ArcCabView's BGFX Chains 2.2
- A custom MAMEUI 0.248 build
- Some chain settings examples
- A few artwork examples
- Some pre-configured ini for a few games as examples


As this pack is already "set" please do a clean install!!!!
The folder "artwork/ArcCabView/" is requiered to get ArcCabView's BGFX chains working (needed shader textures).


The custom MAMEUI(64) 0.248 build included features :
- No-Nag when "skip info" is activated (from MKChamp).
- CV1000 CPU 50% underclocked, blitter delay activated and set at 57%.
- Neogeo 304 pixels width games display fixed (hack from Arcade/FX build, doesn't work when using softlist)
- Neogeo CPU oveclocked at 16MHz (should help some games to run better)
- samsh5pf, samsh5fe and xeno (Xeno-Crisis MVS/Genesis) support added (driver and softlist)
- ffightae (Final Fight 3 players hack version CPS1) added (from HBMAME)
- ffightaec2 (Final Fight 3 players hack version CPS2) added (from HBMAME)
- halway (Progear Hack) support added (from HBMAME)
- PrimalRage2 patch applied (hack from Arcade/FX build)
- Teenage Mutant Ninja Turtles - Mutant Warriors (SNES bootleg) support added (from MAME 0.249 WIP)
- kovshp and kovshxas BGM fixed (hack from FinalBurn Neo)
- futari15bc, futariblc and futaribljc added (color hacks)
- ibaracs and ibarablkcs added (background color saturation hacks)
- xenocrisis, sksonic, sksonic2, sksonic3, jimpowern and irenademo added to megadriv softlist
- chaotixo "Sonic in Chaotix Hack Rev2" added to 32x softlist
- jimpowern added to snes softlist
- and a few other small changes...


Here what you need to set in mame's ini files (when not already done) :
 

#
# CORE SEARCH PATH OPTIONS
#
artpath                   artwork

#
# OSD VIDEO OPTIONS
#
video                     bgfx

#
# BGFX POST-PROCESSING OPTIONS
#
bgfx_path                 bgfx
bgfx_backend              glsl
bgfx_screen_chains        ArcCabView


PS: For me "bgfx_backend" set to "glsl" works really better than most of the others options.


Some examples :
-To use the shader without the curvature effect you can set instead in the ini file(s)
bgfx_screen_chains        ArcCabView_NoCurv
-To use the shader without the CRT effect you can set instead in the ini file(s)
bgfx_screen_chains        ArcCabView_NoCRT
-To use the shader on multi-screens games you can set instead in the ini file(s)
bgfx_screen_chains        ArcCabView_Flat,ArcCabView_Flat
-To use the shader on multi-screens system you can set instead in the ini file(s)
bgfx_screen_chains        ArcCabView:ArcCabView
...


Enjoy!

 

Download : https://www.mediafire.com/file/zoaviu5j8yts9z0/ArcCabView_MAMEUI64_0.248_BGFX_Chain_2.2.7z/file

Info / Support : http://www.emuline.org/topic/2598-arccabview-display-your-arcade-games-just-as-you-want/

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 semaines après...
  • The title was changed to MAME 0.250 & clones
  • 3 semaines après...
Le 30/10/2022 à 16:01, ViRuS-MaN a dit :

Mameui64 etant mort , que peut on utiliser maintenant pour mame , meme un gui bien sur qui serais aussi top que mameui64 bien sur

Salut Tout d'abord merci pour ton site qui est tres bien (a part l'icone  qui te represente bien penible puis le "parrot" quand on est sur le lien) mais ton site est bien explicite et tres clair encore merci pour tout

en ce qui concerne MameUi64 Malheuresement a part trouver un frontend, il n'y a pour l'instant rien du tout, Par contre j'utilise Arcade64 qui est lui mis a jour, c'est l'alternative depuis quelque temps de MameuiFX sans les jeux bizarre, les jeux consoles, bref que l'arcade qu'on aime (12200 roms si je ne me trompe pas) je ne peux que te conseiller cette version car pour ma part, je trouve l'initiative louable de mame mais quand on veut trop en faire... on ne fait rien malheureusement,

en esperant t'avoir aider au meme titre que tu le fait pour moi (si ca t'interesse j'ai un set arcade64 0.250 Non merged roms de pret avec les CHD a partager)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On 10/30/2022 at 4:01 PM, ViRuS-MaN said:

mameui64 etant mort ,

I also used MameUi64 for a long time,
Then I also used Arcade64 for a long time.
They had a nice  menu.
I stopped using Arcade64 a long time ago, they removed many good systems, for example Konami (Jurassic Park 3), Namco system 23, etc.
So now I only use mamearcade. But it doesn't have a clear menu like Arcade64
Perhaps, over time, a new UI Mame will be released that will support only Arcade, but also systems that do not work 100%.

 

Arcade64 is good and probably the only UI Fronted(Arcade) updated, as he write wonderneo , but if you don't mind that he doesn't have all arcade systems..

Modifié par sonic323
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le 21/12/2022 à 12:04, wonderneo a dit :

Salut Tout d'abord merci pour ton site qui est tres bien (a part l'icone  qui te represente bien penible puis le "parrot" quand on est sur le lien) mais ton site est bien explicite et tres clair encore merci pour tout

en ce qui concerne MameUi64 Malheuresement a part trouver un frontend, il n'y a pour l'instant rien du tout, Par contre j'utilise Arcade64 qui est lui mis a jour, c'est l'alternative depuis quelque temps de MameuiFX sans les jeux bizarre, les jeux consoles, bref que l'arcade qu'on aime (12200 roms si je ne me trompe pas) je ne peux que te conseiller cette version car pour ma part, je trouve l'initiative louable de mame mais quand on veut trop en faire... on ne fait rien malheureusement,

en esperant t'avoir aider au meme titre que tu le fait pour moi (si ca t'interesse j'ai un set arcade64 0.250 Non merged roms de pret avec les CHD a partager)

Desoler si mon icone te plait pas , mais il me resemble et moi pero j aime bien et pour Teknoparrot c'est quoi exactement le problème ? j'ai pas très bien compris ce que tu voulais dire la.Merci d'avance pour ta réponse.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Team
Le 21/12/2022 à 12:04, wonderneo a dit :

Salut Tout d'abord merci pour ton site qui est tres bien (a part l'icone  qui te represente bien penible puis le "parrot" quand on est sur le lien) mais ton site est bien explicite et tres clair encore merci pour tout

en ce qui concerne MameUi64 Malheuresement a part trouver un frontend, il n'y a pour l'instant rien du tout, Par contre j'utilise Arcade64 qui est lui mis a jour, c'est l'alternative depuis quelque temps de MameuiFX sans les jeux bizarre, les jeux consoles, bref que l'arcade qu'on aime (12200 roms si je ne me trompe pas) je ne peux que te conseiller cette version car pour ma part, je trouve l'initiative louable de mame mais quand on veut trop en faire... on ne fait rien malheureusement,

en esperant t'avoir aider au meme titre que tu le fait pour moi (si ca t'interesse j'ai un set arcade64 0.250 Non merged roms de pret avec les CHD a partager)

Tu sais que l'essentiel  c'est d'avoir les dumps recherchés..., ces même DUMPS qui sont plutôt difficiles à avoir et qui nécessite parfois des heures de recherche. Et parfois tu ne les trouve plus du tout parce que les liens ont  été supprimé.

Là tout  est servi sur un plateau, tu as tout de centralisé et ce qui fait que le site de ViRuS-MaN est très efficace et populaire. Donc de là à critiquer, la forme du site..., ViRus fait ce qu'il  veut avec sa présentation graphique et l'aménagement de son site... Si tu penses pouvoir faire mieux créer le tien, car cela nécessite énormément de travail, de temps, de passion et de patience.

 

Pour MameUi64, la dernière version connue est la 0.248 si tu te réfère à leur site : http://mameui.info/

 

 MameUI a été abandonné par l'auteur, quoiqu'il en soit tu peux trouver quasiment toutes les version de Mame en nonag sur ce site fort utile car tout est mis à jour rapidement : https://insertmorecoins.es/

 

Si un jour une nouvelle version de Mame sort, ce site en fera une version nonag.

 

Enfin pour tout ce qui est partage de Roms Fullset Mame et CHD, le meilleur site de mon point de vue, et de très loin, c'est ici, tu peux tout prendre en torrent avec une bande passante qui décape :

https://pleasuredome.github.io/pleasuredome/mame/index.html

 

Tout est centralisé également, tu as tout les bios, les *.dat, les icones, toutes les versions des Rom en Fullset : merged /no merged / split, CHD...

 

@ViRuS-MaN cette version est pour toi, c'est celle que j'utilise et que tu peux trouver ici : https://insertmorecoins.es/ , en même temps il n'y a plus beaucoup de choix, il y a Arcade64  aussi mais ils ont supprimé  des machines type arcade, le plus intéressant et qui va à l'essentiel sans se coltiner toutes les roms inutiles c'est MameArcade si tu veux rester uniquement avec des jeux arcades.

image.png: image.png

Modifié par WildWolf
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@ViRuS-MaN ainsi que @WildWolf en fait c'etait pour te remercier de la masse de travail que donne un site dans ton genre et apparament je me suis pris comme un manche lol, pour le reste je te proposais en fait un partage d'un full set arcade64 que j'ai un full rom et rien d'autre en fait :) pour justement partager quelque chose et rien d'autre si vous avez compris autre chose desolé, meme pour le perroquet, je pense qu'il y a une erreur de comprehension (et surtout avec avoir relu mon message il manque des mots) j'avais juste un probleme de resolution penible avec le perroquet un coup trop grand un coup trop petit resolu par l'extinction d'un plug in de firefox.... mais rien de plus mais comme j'ai dit il manque des mots voir meme un morceau de phrase entier...  desole pour la gene occassionné @WildWolf oui je sais ce que c'est malheureusement car je suis encodeur video sur un autre site qui n'a rien a voir avec l'emulation et je sais le temps et l'energie que ca prend et comme j'ai dit c'est un enorme malentendu 

 

@WildWolf merci pour le lien des no nag si ce que dit sonic323 (2e ajout mot disparu encore une fois) est vrai alors cela va etre tres tres utile merci

@sonic323 ok very weird in fact i dont know why arcade64 removed namco23 if the system work... you make me curious thank you

Modifié par wonderneo
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pred 2 hodinami wonderneo povedal:

@ViRuS-MaNainsi que@WildWolfen fait c'etait pour te remercier de la masse de travail que donne un site dans ton žáner et apparament je me suis pris comme un manche lol, pour le reste je te proposais en fait un partage d'un full set arcade64 que j' ai un full rom et rien d'autre en fait :)pour justement partager quelque zvolil et rien d'autre si vous avez compris autre zvolil desolé, meme pour le perroquet, je pense qu'il ya une erreur de comprehension (et surtout avec avoir relu mon message il manque des mots) j'avais juste un probleme de resolution penible avec le perroquet un coup trop grand un coup trop petit resolu par l'extinction d'un plug in de firefox.... mais rien de plus mais comme j 'ai dit il manque des mots voir meme un morceau de fraze entier... desole pour la gene occassionné@WildWolfoui je sais ce que c'est malheureusement car je suis encodeur video sur un autre site qui n'a rien a voir avec l'emulation et je sais le temps et l'energie que ca prend et comme j'ai dit c'est un enorme malentendu 

 

@WildWolfmerci pour le lien des no nag si ce que dit sonic323

@sonic323ok, veľmi zvláštne, v skutočnosti neviem, prečo arcade64 odstránil namco23, ak systém funguje... som zvedavý, ďakujem

Hi,
Time Crisis 2 works for me (Namco system 23), I don't know why they removed this driver from the Arcade64 version. Maybe they made a mistake..
Even in Konami (Jurassic Park 3), about half a year ago, some games started to launch and every month I secretly hope that they will fix the controls for Jurassic Park 3. Even if it may be years of waiting (doesn't matter).
M.A.M.E. is great team and are working on other important arcade game.
I used Arcade64 for years, I had all romsets modified according to (Romcenter) Arcade64. Now I have modified romsets according to Mamearcade so that all Arcade roms are current.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

1 ora fa, sonic323 ha scritto:

Hi,
Time Crisis 2 works for me (Namco system 23), I don't know why they removed this driver from the Arcade64 version. Maybe they made a mistake..
Even in Konami (Jurassic Park 3), about half a year ago, some games started to launch and every month I secretly hope that they will fix the controls for Jurassic Park 3. Even if it may be years of waiting (doesn't matter).
M.A.M.E. is great team and are working on other important arcade game.
I used Arcade64 for years, I had all romsets modified according to (Romcenter) Arcade64. Now I have modified romsets according to Mamearcade so that all Arcade roms are current.

 

TC 2 black screen after 1st mission in mame - if that is a working game in your opinion then ok  😄

Modifié par joefish
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • The title was changed to MAME 0.251 & clones : Multiple Arcade Machine Emulator
  • The sujet was unpinned
  • 2 semaines après...

Hi everyone,

 

I have just downloaded Mame set ( split ) 0.251 to ruv via Retroarch.

 

Ive downloaded so many diff version sets before but have a question due to the frustration.

 

Once I download rom set 0.251, which would be the best core to use, that would work with the majority of the roms? Am I right to assume I would need to use MAME current?

 

Any help or advice would be appreciated.

 

Thanks

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Team
Il y a 4 heures, sidlalami a dit :

Hi everyone,

 

I have just downloaded Mame set ( split ) 0.251 to ruv via Retroarch.

 

Ive downloaded so many diff version sets before but have a question due to the frustration.

 

Once I download rom set 0.251, which would be the best core to use, that would work with the majority of the roms? Am I right to assume I would need to use MAME current?

 

Any help or advice would be appreciated.

 

Thanks

current mame core I suppose, it allows you to play the last set of mame if I understood well... I'm not a fan of Retroarch lol, I prefer the real mame App

 
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

For some reason I could never get Retroarch to work with Mame 0.251, I have a merged set so I don't know if this was the reason why but it works perfectly on both the standard Mame and Arcade64, which I will be sticking with from now on.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • The title was changed to MAME 0.252 & clones : Multiple Arcade Machine Emulator
  • 2 semaines après...
  • Team
Le 26/02/2023 à 17:01, keikojoe a dit :

This is my reshade image , doesnt look quite right in this screen as opposed to real image. If anyone wants the .ini ill send it.

 

16/9  for a 4/3 game, it looks weird :s

 

@ducon2016 essaye ca : MameArcade 0.252 : https://insertmorecoins.es/mamearcade-0-252-32-64-bits-no-nag/

Tu devrai avoir tout ce que n'a pas la version MAME originale, c'est supposé avoir toutes les roms CAVE en NONAG en prime.

Révélation

Mamearcade 0.252 Nonag 64 Bits (www.insertmorecoins.es) Screenshot 2023.03.07 - 05.08.46.38.png

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

2 hours ago, WildWolf said:

 

Merci mais ca ne marche pas "Mame 0.252 nonag 64 bits including MESS (www.insertmorecoins.es)>mame64.exe ddpsdoj
Unknown system 'ddpsdoj'"

 

Ca marche avec Arcade64 sauf que il manque le support des ordis (CPC, etc.) et c'est la 0.251. https://arcade.mameworld.info/ donc pas parfait.

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • Team
Il y a 7 heures, ducon2016 a dit :

 

Merci mais ca ne marche pas "Mame 0.252 nonag 64 bits including MESS (www.insertmorecoins.es)>mame64.exe ddpsdoj
Unknown system 'ddpsdoj'"

 

Ca marche avec Arcade64 sauf que il manque le support des ordis (CPC, etc.) et c'est la 0.251. https://arcade.mameworld.info/ donc pas parfait.

 

oui en même temps c'est normal étant donné que ca s'appelle arcade ca gère uniquement l'arcade et pas les autres plateformes qui n'ont rien a faire dans mame normalement lol. Non la version que je t'ai donné en lien est bien la 0.252 donc la dernière version et je l'ai testé...

image.png

 

Rectifications : "Mame 0.252 nonag 64 bits including MESS" supporte bien tout ce que tu veux ainsi que les derniers titres CAVE je viens de tester...

https://insertmorecoins.es/mame-0-252-32-64-bits-no-nag-including-mess/

 

Mame 0.252 Nonag 64 Bits Including Mess (www.insertmorecoins.es) Screenshot 2023.03.07 - 15.31.26.09.png

 

Si  ta rom n'est pas acceptée c'est que tu n'a pas la version 0.252 de celle-ci

 

Tu peux trouver toutes les roms ici et selectionner celles que tu veux dans l'archive torrent ici : https://pleasuredome.github.io/pleasuredome/mame/index.html

 

sur la version Split du fullset mame rom on trouve bien la bonne version à la 0.252 :

 

image.png

Attention également qu'avec les nouvelles versions de MAME, certaines syntaxes de ROM sont changées !!!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

21 hours ago, Houb said:

ArcCabViewMAMEUI64_0.248 😄

248 😞

 

20 hours ago, WildWolf said:

sur la version Split du fullset mame rom on trouve bien la bonne version à la 0.252 :

 

image.png

Attention également qu'avec les nouvelles versions de MAME, certaines syntaxes de ROM sont changées !!!

 

Merci. Malheureusement c'est ddpSdoj !!! il y a un S entre ddp et doj :)"DoDonPachi SaiDaiOuJou"

 

Mame no nag est classe sauf qu'il marche pas pour cette rom "Mame 0.252 nonag 64 bits including MESS (www.insertmorecoins.es)>mame64.exe ddpsdoj
Unknown system 'ddpsdoj'" 

Modifié par ducon2016
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • The title was changed to MAME 0.254 & clones : Multiple Arcade Machine Emulator
  • 2 semaines après...

Hi,

Can anyone advise how saving a high score works in the MAME emulator.
In Namco system 22 games, ridge racer games, victory lap, etc.
Can't you sign in the scoreboard after the race?
Isn't this system 22 supported yet?
I can't find anything on the Internet about saving scores in Ridge Racer, Rave Racer, etc.
If someone can advise, I will be grateful..🙂

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...