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ArcCabView + PinCabView : Display your arcade games just as you want!


Houb

Messages recommandés

@Houb

Je me suis mis en tête de mettre à jour les lay files pour MAME vers le nouveau système d'artworks développé depuis fin 2020 et j'ai réalisé que le frame utilisé pour

gen_horizont et gen_vertical (1080p) est différent de celui de MAME\Artwork\ArcCabView (720p). Il y a une raison particulière à ça ?

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salut.

les frames dans les gen_horizontal et gen_vertical ne sont là que pour etre utilisées sans le shader BGFX. C'est utile pour les jeux "vector" par exemple.

dès que le shader bgfx est utilisé la frame est prise dans artwork\ArcCabView et il ne faut plus utiliser celle de l'artwork (sinon elle va s'afficher par dessus l'autre et ca casse tout! 😄 ).

Le fait que la frame soit différente n'a aucun intéret, ca devrait etre la même (enfin on fait ce qu'on veut, mais pour uniformiser ce serait bien que soit la même...), je l'avais mise en 720p car ça me semblait suffisant, j'ai visiblement simplement oublié de mettre à jour les artworks "gen_" :)

 

@dgrace

 yes you can add custom bezel and arts in "UserTextures\ExactNameOfTheGame\" :)

 

Modifié par Houb
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Merci pour la rapidité et la précision de ta réponse 👍

J'ai fini d'éditer les lay files. Alors si cela peut vous intéresser toi et d'autres membres de la communauté, voici donc les artworks d'ArcCabView MAME BGFX Chain 2.1 avec des lay files mis à jour et la frame des "gen_v/h" en 720p.

=> https://mega.nz/file/QWBCXJJC#D-n_LVJBmz2OPYgrpwjp4pjCqOYYmYPh3NuRZY61e_8

 

J'ai commencé à mettre à jour la trentaine d'excellents artworks pour CAVE que tu as posté il y a 2 ou 3 ans, je repasserai les publier une fois la tache accomplie 😁

 

 

 

 

Modifié par r0n1n
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@r0n1nCool merci! sympa de mettre la main à la pâte :very-good:

Edit: attention quand même, en changeant les noms dans les fichiers lay ca va casser les configs que j'avais fait:

- dans raster.ini j'avais mis "View=Artwork" donc ca choisissait par défaut une vue commençant par "Artwork" et maintenant ils ne s'appellent plus comme ça.

- dans vector.ini et vector-mono.ini j'avais mis "View=Artwork Generic 16:9 With Frame" et idem maintenant ça a changé dans tes fichiers .lay

 

Sinon en fait j'ai une version améliorée que j'ai jamais vraiment finie pour ArcCabView ReShade et BGFX, j'avais bien bossé dessus fin juillet mais j'ai du passer à autre chose, il y a pas mal de progrès intéressants mais j'ai jamais releasé ni vraiment été au bout de ce que je voulais faire. Toutefois c'est fonctionnel en l'état et mieux (et en plus je sais plus ce que je voulais encore changer lol)... Faudrait que j'update en l'état avec ces ajouts...

 

 

Modifié par Houb
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Updates

 

ArcCabView_ReShade_Launcher_generic_2.6

- "overlay texture" removed (the effect is now simulated with the new "curvature boost" option)
- "oversample boost" fixed and improved
- rotated game display is improved (internal gamecopy and bloomblur textures are now rotated)
- bloom aspect ratio improved and fixed
- default "frame texture" updated and frame display code improved
- frame color and frame brightness options added
- some shader improvements and fixes

 

ArcCabView_MAME_BGFX_Chain_2.2

- overlay texture removed and now simulated
- frame texture size and code updated
- some performance improvements
- artwork's lay files updated by r0n1n

 

unknown.png

 

ArcCabView_MAMEUI64_0.248_BGFX_Chain_2.2

- updated with BGFX Chain 2.2

- ffightaec2 (Final Fight 3 players hack version CPS2)  added (from HBMAME)

- Teenage Mutant Ninja Turtles - Mutant Warriors (SNES bootleg) support added (from MAME 0.249 WIP)

 

PinCabView2D_3.2c

- updated with ArcCabView shader 2.6 (CRT effect and performances are improved)

 

 

As usual, it's available here :

https://www.mediafire.com/folder/5ttx0loy7lzfy/ArcCabView

 

Enjoy! :)

 

PS: the above releases are the the result of my very last updates made before I had to stop working on ArcCabView this summer.

I hope nothing is broken because I'm afraid the next update won't be for this year ;)

Modifié par Houb
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MERCI :Clap:

Je viens de tester succinctement la version 2.2 pour MAME ça m'a l'air de très bien tourner mais j'aurai un plus de temps pour voir ça dans la soirée.

Comme promis, voici les artworks CAVE et le Neo-Geo générique avec des lay files mis à jour.

Après avoir supprimé les frames intégrées aux images, j'ai du très légèrement éditer les bezels (les étirer de 2 pixels de chaque côté de l'écran de jeu) pour avoir un résultat nickel.

 

Liste des roms concernées:

akatana
ddp2
ddpdfk
ddpdojblk
ddpdojt
deathsm2
deathsml
dfkbl
donpachi
dsmbl
espgal
espgal2
esprade
feversos
futari15
futaribl
guwange
ibara
ibarablk
ket
mmpork
mushisam
neogeo
pinkswts

 

Et hop ! 😃

=> https://mega.nz/file/AHAjHbpS#KXPcbSyC4Ku0DFEBBTWxXNAPxobfSIX1mAmFBsEDE7s

 

 

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  • 2 semaines après...

J'ai donc testé de façon approfondie les shaders BGFX pour MAME sur plusieurs machines différentes cette semaine et ça tourne TRES bien, manifestement la version 2.2 monopolise moins de ressources et cela se ressent clairement sur les petites configs et les affichages en UHD.

Et les reflets sur la nouvelle frame... Rhâââ, que c'est beau !

J'ai également passé quelques heures à jouer à Shredder's Revenge avec l'ArcabView Reshade et idem, ça tourne très bien.

 

Du bon bon boulot, bravo.

 

 

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I cant for the love of me not get this to work on "KOF: Sky Stage" TTX using JConfig.

All works before I try to setup the ArcCAbview. Pointing to "game.exe" the launcher as "jvs_loader.exe" but get error when it tries the setup initially.

Maybe it some what of timeout oas the game is kinda slow loading on my rig. Can this be increased? Sucessfully did this to "GigaWin Generations" but this title isnt playing that nice 😞

Modifié par gStAvEn
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@gStAvEnYep just tried and it doesn't work anymore.

I made some investigations and there is a problem with this game and the last dgVoodoo2 versions (it has been updated in ArcCabView packages)

I just updated https://www.mediafire.com/file/vr82yfyies7iet0/ArcCabView_ReShade_Launcher_generic_2.6.7z/file

So please download this fixed version and try again :) (as the dgVoodoo.conf file in your game folder won't match anymore, please do a reset of this game)

Keep me informed ;)

 

 

Modifié par Houb
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18 hours ago, Houb said:

@gStAvEnYep just tried and it doesn't work anymore.

I made some investigations and there is a problem with this game and the last dgVoodoo2 versions (it has been updated in ArcCabView packages)

I just updated https://www.mediafire.com/file/vr82yfyies7iet0/ArcCabView_ReShade_Launcher_generic_2.6.7z/file

So please download this fixed version and try again :) (as the dgVoodoo.conf file in your game folder won't match anymore, please do a reset of this game)

Keep me informed ;)

 

 

 

Heeeyyy! Thanks for the super quick reply and the working fix! Hooked directly as it should now!!! Thanks a bunch!

Here's a in-game pic of it running 🥰

Untitled.jpg

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Gigawings works better with the old one actually, the new one got too much sharpening, looks strange. I be happy too Sir. Setting things up so I report back if any other gives me trouble 😘

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il y a 3 minutes, gStAvEn a dit :

Gigawings works better with the old one actually, the new one got too much sharpening, looks strange. I be happy too Sir. Setting things up so I report back if any other gives me trouble 😘

Please try again with the new 2.6 version, it should resolve the pixaleted result too (it was last dgVoodoo version related too...)

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  • 2 semaines après...
On 4/10/2022 at 12:00 PM, jrFmm said:

Zuma Deluxe, PCSX2, MAME, Kega Fusion, Model 2, DOSbox, Out Run Enhanced and Bejeweled 2. 

Would you or someone else be able to take me through a basic setup for PCSX2 and Dolphin? Trying various things and failing, a slow process as a lot of this just a notch outside my experience. 

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Hi! I love your work Houb and I’ve been using it since the start. However the latest version was a bit of a let down. It is way over bloomed here. In the old versions there was a slider to turn down blooming but i found no way of doing that in the latest one?

I tried it on 198x and the title screen and other darks scenes just looked blurred out. All details gone and they are way too bright.

 

Can something be done about this?

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Hmm i ran into an interesting problem... In Sol Cresta the bezel changes color briefly, when i get hit and that makes the pixel test fail. 

So every time i am hit the crt effect gets disabled... could an optional delay be added to the pixel test perhaps?

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Le 10/11/2022 à 09:05, spot a dit :

Hi! I love your work Houb and I’ve been using it since the start. However the latest version was a bit of a let down. It is way over bloomed here. In the old versions there was a slider to turn down blooming but i found no way of doing that in the latest one?

I tried it on 198x and the title screen and other darks scenes just looked blurred out. All details gone and they are way too bright.

 

Can something be done about this?

 

It's still possible :)

Just do it like that (Bloom strength in CRT Advanced options)

With default bloom settings :

image.png

With bloom strength = 0.0 (or with Bloom disabled)

image.png

 

You can also set the value you want in "ArcCabView\Presets\ArcCabView_default.cfg" by adding the following line for example :

BloomStrength=0.150000

That way it will be set like that for all your new games or at reset time for the previous ones :)

I hope it helps, Enjoy!

 

 

Le 10/11/2022 à 11:38, spot a dit :

Hmm i ran into an interesting problem... In Sol Cresta the bezel changes color briefly, when i get hit and that makes the pixel test fail. 

So every time i am hit the crt effect gets disabled... could an optional delay be added to the pixel test perhaps?

 

I didn't test this game that much, And sol cresta is not in the native game support.

btw if you did a pixel test for this game, you can try to increase a little the "test_epsilon" value and that way it should be more tolerant :)

Edit : I tested and yes the color update and the shaking is huge at hit time with Sol Cresta, so for sure you won't be able to set the pixel test correctly with this game...

As an alternative you may try to set the game in TATE and to rotate the display using the shader, That way you can keep the CRT effect and a custom bezel all the time ^^

 

Modifié par Houb
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  • 2 semaines après...
En 25/3/2022 a las 3:30, Houb dijo:

 

 

ArcCabView doesn't change the internal resolution of the game, in this case it just stretch the game to you screen size.

DS2 has many graphic bugs with modern nvidia cards because of the lake of TnL support.

there is a patch for this in our custom dlls, that's mostly why their use is forced in the base for this game.

It fixes approx everything except the issue on the first mid boss shown in your second capture (never saw any other issue).

here a video to show the result with arccabview and jconfig with patched exe (it works with the original exe and old launcher too):

 

 

And thanks for your testings!! :)

 

Hi, please upoload files patched:

cvgame.exe (Patched)
JConfigDS.exe
JVSEmuDS.dll

DeathSmilesII_2020_12_12.rar link is broken on jconfig-universe.fandom

THX

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Tried out last night with raiden 4 ttx version, everything was good, but decided to try with teknoparrot which didn't work, went to go back to jconfig but arcade cab keep telling me it's in wrong directory, even tried deleting game and arcade cab and redoing but keep getting same error now, not sure why , placed everything in game folder , does something get written somewhere that I need to delete?

Modifié par joe555
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5 hours ago, joe555 said:

Tried out last night with raiden 4 ttx version, everything was good, but decided to try with teknoparrot which didn't work, went to go back to jconfig but arcade cab keep telling me it's in wrong directory, even tried deleting game and arcade cab and redoing but keep getting same error now, not sure why , placed everything in game folder , does something get written somewhere that I need to delete?

try resetting cpu after deleting old non working version and use a clean version maybe that will help i never had that happen to me so try that if that don't work might be wrong .exe

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46 minutes ago, `kingston Ramsey said:

 

Before posting I had restarted PC, aswell as turned off and back on, also completely deleted both the game and arcade cab and redownload, also tried 3 different dumps, keep getting that error game.exe not found in right directory, but works with geomod, so not sure , like I said tho worked perfectly first few times than I tried it with TP no go, then couldn't get it working again 

Modifié par joe555
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il y a 26 minutes, joe555 a dit :

Before posting I had restarted PC, aswell as turned off and back on, also completely deleted both the game and arcade cab and redownload, also tried 3 different dumps, keep getting that error game.exe not found in right directory, but works with geomod, so not sure , like I said tho worked perfectly first few times than I tried it with TP no go, then couldn't get it working again 

just the use reset exe of ArcCabView or the reset shortcut of this game and it should work again :)

 

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19 minutes ago, Houb said:

just the use reset exe of ArcCabView or the reset shortcut of this game and it should work again :)

 

Sorry had tried that before but no go, also tried on different drive, same error, tried complete with new downloads of game and arcade cab and different drive, not sure what changed or why won't find

Modifié par joe555
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Il y a 1 heure, joe555 a dit :

Sorry had tried that before but no go, also tried on different drive, same error, tried complete with new downloads of game and arcade cab and different drive, not sure what changed or why won't find

Could you please give me the exact message you get?

So I can search the reason :)

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8 hours ago, Houb said:

Could you please give me the exact message you get?

So I can search the reason :)

The process of the active window found:

\\ pc \D drive \Raiden lv\game.exe

is not in the expected directory

D raiden lv 

please check arcadecab view .ini and try again

 

 

I believe it will probaly work again in a few weeks, I think it's stuck in regestry, when windows removes cache it will probally start working again, I could use a regestry cleaner and would probaly work but I don't like using those

 

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Il y a 1 heure, joe555 a dit :

The process of the active window found:

\\ pc \D drive \Raiden lv\game.exe

is not in the expected directory

D raiden lv 

please check arcadecab view .ini and try again

 

 

I believe it will probaly work again in a few weeks, I think it's stuck in regestry, when windows removes cache it will probally start working again, I could use a regestry cleaner and would probaly work but I don't like using those

 

Why the process path found is said like that??

ArcCabView can run only games from standard directories like "D:\Raiden IV\game.exe" but can't run anything using path like your one " \\PC.... "

So you can't run games from home network, you have to play on local directories

Modifié par Houb
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il y a 8 minutes, joe555 a dit :

K will try again, it's PC than my name than the path you put, but worked at the beginning from there, yes that's a network path so will move to a different drive and try again, thanks for your help 

In fact you can : install and run ArcCabView from your original PC and then launch the game from your local network using directly the game exe or TP (and not arccabview)

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5 minutes ago, Houb said:

In fact you can : install and run ArcCabView from your original PC and then launch the game from your local network using directly the game exe or TP (and not arccabview)

It works again thanks, I moved to different drive like you said and not a network drive, not sure why it worked from there to begin with, but thank you for your help and I guess it was user error, sorry for the inconvenience

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  • 2 semaines après...

Salut !

 

Ca fait quelques jours que je me bat avec le shader pour MAME pour essayer d'avoir un rendu des reflets sur une frame plus large dans le style du shader .slang d'HyperMadness pour RetroArch.

Rien n'y fait, j'ai beau éditer le .json adéquat, le rendu reste toujours identique à la version originale. Je passe manifestement à côté d'une variable qui m'échappe.

Ci-joint, une photo de l'effet recherché, et la frame que j'essaie d'utiliser.

Quelques conseils SVP.

 

PS: Bravo Houb pour l'inclusion du shader dans Arcade64, la classe à Dallas !

Frame_H.png

snap.png

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Il y a une variable : "frame_size" dans bgfx\effect\ArcCabView\ArcCabView.json  ;)

augmente là sur chaque axe pour coller aux dimensions de ta frame.png qui doit etre dans artworks\bgfx\chains\ArcCabView\

tu vas aussi surement avoir besoin de changer "reflection_fall" pour augmenter la taille de l'effet reflection sur une frame plus large :)

 

PS: ce qui est bien en mettant ces réglages seulement là c'est que toutes les chaines seront mises à jour en même temps :)

Il y a un paquet d'options ici d'ailleurs qui ne sont pas dans les bgfx\chains\ArcCabView\ArcCabViewXXX.json parce que ce sont à mon sens des préférences globales :)

Modifié par Houb
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