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HOW TO INSTALL INITIAL D ZERO VER. 2


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Posté(e)

It's better to make an account with imgur there's like a 141 Kb limit on files when uploading to emuline so if you try to make it look good emuline will reject it. Upload it to imgur and copy image location and post it here. 

Posté(e)
14 hours ago, petje said:

Picture to small

What does not work ?

What happens ?

You run teknoparrot .exe as administrator ?

 

Yes, but the game is still not accessible. How to fix it?

Posté(e)
1 hour ago, kritbualad said:

Yes, but the game is still not accessible. How to fix it?

You do not even give a shred of extra information, wtf

How the F are people supposed to help, clairvoyance ?

Posté(e) (modifié)
On 20/4/2564 at 8:46 AM, petje said:

You do not even give a shred of extra information, wtf

How the F are people supposed to help, clairvoyance ?

F**king S*it!!

Modifié par kritbualad
Posté(e) (modifié)
On 4/20/2021 at 11:52 AM, kritbualad said:

Fucking Shit!!

excuse me, did you just abuse the person trying to help you? Seriously?

 

If you actually want help from this point i'd try both responding to the requests put to you and profusely apologising. If you're lucky, and if petje is too nice for his own good, he'll offer you a second chance.

Modifié par buttersoft
Posté(e)
On 24/4/2564 at 7:27 PM, buttersoft said:

excuse me, did you just abuse the person trying to help you? Seriously?

 

If you actually want help from this point i'd try both responding to the requests put to you and profusely apologising. If you're lucky, and if petje is too nice for his own good, he'll offer you a second chance.

I'm sorry but it's a bit rude. But now the game is still not accessible.

Posté(e) (modifié)
18 minutes ago, kritbualad said:

I'm sorry but it's a bit rude. But now the game is still not accessible.

 

You still haven't given any details more than "game no work" It's almost impossible for someone to know what's wrong if you won't give details.  Just repeating that the game is not accessible doesn't provide the information needed to help you. 

 

If you read the thread, on the first page I had several errors that I fixed and posted how to fix them and others have posted issues then solutions as well. If that doesn't help, you have to say what error you're getting and go from there. There's a lot of different reasons the game may not work. 

Modifié par JustinCredible81
Posté(e)

salut tout le monde,

je me suis lancé dans les mod song pour initial d zero

 

si ça intéresse quelqu'un :

https://1fichier.com/?4ow7dp77c4c1t6ny8em0

 

PS : bruce, je sais que ça t’intéresse déjà de sur :)

Posté(e) (modifié)
il y a 35 minutes, Lesteph25 a dit :

salut tout le monde,

je me suis lancé dans les mod song pour initial d zero

 

si ça intéresse quelqu'un :

https://1fichier.com/?4ow7dp77c4c1t6ny8em0

 

PS : bruce, je sais que ça t’intéresse déjà de sur :)

Cool merci je prend 👍

Modifié par soso92
  • 4 semaines après...
Posté(e)

Hi guys, I have a problem while launching the game and would like to seek advice here. 

I have followed the required steps like replacing Minime, running Start.bat, etc, and those porcesses are fine.

However when I launch the game, it shows ".\idzhook.dll: DLL failed to load inside target process" and could not proceed further.

 

Posté(e)
On 4/17/2021 at 10:46 AM, JustinCredible81 said:

 

 

I'm confused because there's a minime in the same directory as segatools, but I need to put the minime INSIDE the segatools and not that one, correct?  Whatever I did I screwed up and I'm having to redownload the game. I get handle error in Teknoparrot. 

 

Thanks for the detail, i have the ERROR 8008 as well. i tried the step with those two files overwrite the files under minime folder on and i got error after the start.bat under "C:\games\TeknoParrot\SegaTools\minime"

any idea? i got two error. as screenshot

VideoCapture_20210527-003146.jpg.3d192d73e416cc919b7e3d7ae28e1e84.jpg

 

 

  • 1 mois après...
Posté(e)

Moi j'ai cette erreur.

J'ai tout essayé rien à faire. Du coup je peux jouer au jeu mais je n'ai pas accès à la carte.

Avec la 1er version du jeu ça fonctionne (la connexion semble se faire) sauf qu'à chaque nouvelle partie je dois créer une nouvelle carte.

Si quelqu'un a une solution...

Sans titre.jpg

Posté(e)
il y a 14 minutes, Safur a dit :

Moi j'ai cette erreur.

J'ai tout essayé rien à faire. Du coup je peux jouer au jeu mais je n'ai pas accès à la carte.

Avec la 1er version du jeu ça fonctionne (la connexion semble se faire) sauf qu'à chaque nouvelle partie je dois créer une nouvelle carte.

Si quelqu'un a une solution...

Sans titre.jpg

tu lance le jeux comment ? avec teknoparot ? ou en direct avec minime et segatools ?

Posté(e) (modifié)
il y a 23 minutes, Safur a dit :

Avec TP oui.

tu a bien un fichier db.sqlite3 dans ton dossier :

...\teknoparrot\SegaTools\minime\data\db.sqlite3

 

dans network ad ip, tu a bien mis l'adresse de ton PC ?

image.png.99ec047fe958cb7914b5bf919e802555.png

 

ce que tu peut tenter :

- tu supprime ton dossier segatools dans TP (sauvegarde le au cas ou)

- tu lance TP et tu fait la maj, il devrait te réinstaller segatools

- ensuite tu va dans segatools, et tu lance minime tout seul (le start.bat), et tu laisse se réinstaller tout le bazars de node.js

 

PS : y'a un genre de bug avec TP, je me souviens que j’étais obligé d'installer mon dossier "amfs" au même niveau que mon dossier de jeux

ex :

dossier ID0v2 : \JEUX\ID0V2

dossier amfs :   \JEUX\amfs

 

Modifié par acha
Posté(e)
Il y a 1 heure, acha a dit :

tu a bien un fichier db.sqlite3 dans ton dossier :

...\teknoparrot\SegaTools\minime\data\db.sqlite3

 

dans network ad ip, tu a bien mis l'adresse de ton PC ?

image.png.99ec047fe958cb7914b5bf919e802555.png

 

ce que tu peut tenter :

- tu supprime ton dossier segatools dans TP (sauvegarde le au cas ou)

- tu lance TP et tu fait la maj, il devrait te réinstaller segatools

- ensuite tu va dans segatools, et tu lance minime tout seul (le start.bat), et tu laisse se réinstaller tout le bazars de node.js

 

PS : y'a un genre de bug avec TP, je me souviens que j’étais obligé d'installer mon dossier "amfs" au même niveau que mon dossier de jeux

ex :

dossier ID0v2 : \JEUX\ID0V2

dossier amfs :   \JEUX\amfs

 

heuuuu.... LOL ??? pourquoi mes 2 derniers messages sont posté sous le pseudo 'acha' ???

chelou

 

j’étais effectivement connecté en tan que 'acha' alors que je n'ai jamais créé ce pseudo

Posté(e) (modifié)
Il y a 17 heures, acha a dit :

tu a bien un fichier db.sqlite3 dans ton dossier :

...\teknoparrot\SegaTools\minime\data\db.sqlite3

 

dans network ad ip, tu a bien mis l'adresse de ton PC ?

image.png.99ec047fe958cb7914b5bf919e802555.png

 

ce que tu peut tenter :

- tu supprime ton dossier segatools dans TP (sauvegarde le au cas ou)

- tu lance TP et tu fait la maj, il devrait te réinstaller segatools

- ensuite tu va dans segatools, et tu lance minime tout seul (le start.bat), et tu laisse se réinstaller tout le bazars de node.js

 

PS : y'a un genre de bug avec TP, je me souviens que j’étais obligé d'installer mon dossier "amfs" au même niveau que mon dossier de jeux

ex :

dossier ID0v2 : \JEUX\ID0V2

dossier amfs :   \JEUX\amfs

Dans ..\teknoparrot\SegaTools\minime\data j'ai bien db.sqlite3 mais aussi db2.sqlite3. Et bien sur dans network ad ip j'ai bien mis mon adresse ip. D'ailleurs elle marche puisque dans la 1er version j'ai bien la connection. Donc Sega Tool devrait lui aussi fonctionner.

Je vais essayer tes méthodes et si ça ne marche pas peut-être remettre le jeu.

Le jeu je l'ai mis sur C: mais ce n'est peut être pas obligé?

Merci pour ton aide!

Modifié par Safur
Posté(e)
Il y a 6 heures, Safur a dit :

Dans ..\teknoparrot\SegaTools\minime\data j'ai bien db.sqlite3 mais aussi db2.sqlite3. Et bien sur dans network ad ip j'ai bien mis mon adresse ip. D'ailleurs elle marche puisque dans la 1er version j'ai bien la connection. Donc Sega Tool devrait lui aussi fonctionner.

Je vais essayer tes méthodes et si ça ne marche pas peut-être remettre le jeu.

Le jeu je l'ai mis sur C: mais ce n'est peut être pas obligé?

Merci pour ton aide!

Dans la ver.1 la gestion de la sauvegarde est un peu différente (un fichier card « felica.txt »en hexadécimal), alors que la Ver.2 utilise un fichier « aime.txt » en numerique.

sinon je crois que les jeux SEGA, effectivement, n’aime pas certaines lettres de lecteurs (le e: il me semble)

 

Essaye de le lancer sans TP, 

Posté(e)
il y a 32 minutes, Lesteph25 a dit :

Dans la ver.1 la gestion de la sauvegarde est un peu différente (un fichier card « felica.txt »en hexadécimal), alors que la Ver.2 utilise un fichier « aime.txt » en numerique.

sinon je crois que les jeux SEGA, effectivement, n’aime pas certaines lettres de lecteurs (le e: il me semble)

 

Essaye de le lancer sans TP, 

J’ai réussi à le lancer! Ça s’est bien connecté! Mais je n’ai pas eu le temps d’aller plus loin je verrai quand j’aurai plus de temps. Merci pour l’astuce et j’en ai aussi profité pour supprimer le dossier IZ dans appdata (le dossier caché dans users). Peut-être que ça y a joué…

Sais-tu comment régler le soucis des chiffres qui sont remplacés par des carrés blancs? Par exemple à l’écran de démarrage la version du jeu n’est pas affichée. Ça faisait la même chose pour la 1er version et il me semble qu’une méthode existait.

 

Je suis tombé sur une vidéo YouTube qui te cite. Apparemment tu as créé un mod pour remplacer les musiques pas top du zero (c’est mon avis) par celles du 6 qui sont excellentes (bravo et merci)! Je vais peut-être apprécier ce jeu finalement car la seconde version du jeu semble s’être améliorée d’après les avis.

Encore merci pour ton aide.

Posté(e)

Bon finalement ça marche plutôt pas mal et la save se fait correctement. Par contre le tutoriel est assez étrange car à chaque nouvelle partie ça revient à 0, il faut tout refaire. Heureusement ça ne bloque pas la progression de l'histoire qui, elle, se sauvegarde correctement.

Les musiques de ID6 et 7 à la place des nouvelles ça change le jeu! C'est plus dynamique, j'adore!

Je n'avais pas aimé la 1er version mais la seconde on dirait un nouveau jeu presque! La conduite est vraiment agréable et me rappelle un peu celle de ID6 qui pour moi était ma préféré avec celle du 8. Là on dirait un mélange, ils ont trouvé le parfait équilibre je trouve.

Posté(e)
Il y a 7 heures, Safur a dit :

J’ai réussi à le lancer! Ça s’est bien connecté! Mais je n’ai pas eu le temps d’aller plus loin je verrai quand j’aurai plus de temps. Merci pour l’astuce et j’en ai aussi profité pour supprimer le dossier IZ dans appdata (le dossier caché dans users). Peut-être que ça y a joué…

Sais-tu comment régler le soucis des chiffres qui sont remplacés par des carrés blancs? Par exemple à l’écran de démarrage la version du jeu n’est pas affichée. Ça faisait la même chose pour la 1er version et il me semble qu’une méthode existait.

 

Je suis tombé sur une vidéo YouTube qui te cite. Apparemment tu as créé un mod pour remplacer les musiques pas top du zero (c’est mon avis) par celles du 6 qui sont excellentes (bravo et merci)! Je vais peut-être apprécier ce jeu finalement car la seconde version du jeu semble s’être améliorée d’après les avis.

Encore merci pour ton aide.

Houlala 😁, non, je n’ai fat que créer quelques pack de song (c’est deja bien bien RE-LOU), et effectivement, pour passer d’un pack a l’autre, j’utilise un outil que j’ai récupéré sur un discord de MOD initial D... (au pire, ce que j’ai fait moi, c’etait le rendre compatible avec la Ver.2 en supprimant les modifs non comptible (le nom des songs en jeu ne sont pas modifier avec le pack, par ex).

tout le mérite en revient a cette team sur le discord  :

https://discord.com/channels/708536422386237531/708565524258357270
 

Posté(e)
Il y a 8 heures, Lesteph25 a dit :

Houlala 😁, non, je n’ai fat que créer quelques pack de song (c’est deja bien bien RE-LOU), et effectivement, pour passer d’un pack a l’autre, j’utilise un outil que j’ai récupéré sur un discord de MOD initial D... (au pire, ce que j’ai fait moi, c’etait le rendre compatible avec la Ver.2 en supprimant les modifs non comptible (le nom des songs en jeu ne sont pas modifier avec le pack, par ex).

tout le mérite en revient a cette team sur le discord  :

https://discord.com/channels/708536422386237531/708565524258357270

Merci pour les infos il faudra que je vois pour faire mes propres packs :)

Sinon tu ne sais pas comment résoudre le problème des carrés blancs? Même mon nom ne s'affiche pas. Je sais qu'il existe une méthode mais je n'arrive pas à la retrouver? Ça te dit quelque chose?

Posté(e)

Hi, I've installed this game on my computer and it's working perfectly, but for some reason when I installed it on my friend's computer Teknoparrot keep giving me this "Missing dbcore.DLL" error. Is there a solution to this? Thanks in advance.

  • 2 semaines après...
Posté(e)

Could anyone help me plz?

TeknoParrot is the latest ,Segatools and minime is the latest, run TeknoParrotUi.exe as administrator and try to run IDZver.

2 then I stuck here:

 

D:\TeknoParrot\SegaTools\minime>DS: Open device
start.bat
DS: Get geometry
DS: Setup IOCTL
SetupAPI: Interface {e9a26688-...} -> Device node $gpio
GPIO: Open device
GPIO: Describe GPIO ports
Process state: setup Game Mode
Security: Opened handle
DS: Read sector 00000000
Security: nusec_ioctl_get_nvram_geometry
--- Begin idz_pre_startup ---
Vfs: WARNING: OPTION path not specified in INI file
---  End  idz_pre_startup ---
Security: nusec_ioctl_get_nearfull
Inid_Crypt::Inid_Crypt()Inid_Crypt::Inid_Crypt()killed amdaemon!
killed serverbox!
  app:switchboard HOST_EXT: 127.0.0.1 (Service host name sent to clients) +0ms
  app:switchboard HOST_INT: 0.0.0.0 (Bind address) +2ms
  app:switchboard Using default host names, change them from the .env file if necessary. +1ms
Startup OK
events.js:352
      throw er; // Unhandled 'error' event
      ^

Error: listen EACCES: permission denied 0.0.0.0:80
    at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1303:21)
    at listenInCluster (net.js:1368:12)
    at doListen (net.js:1505:7)
    at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:83:21)
Emitted 'error' event on Server instance at:
    at emitErrorNT (net.js:1347:8)
    at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:82:21) {
  code: 'EACCES',
  errno: -4092,
  syscall: 'listen',
  address: '0.0.0.0',
  port: 80
}

 

 

I'm pretty I've set the Network Adapter IP right in the TeknoParrot's game settings. Is the missing .INI file important?

Posté(e)
Le 09/07/2021 à 13:25, Safur a dit :

Merci pour les infos il faudra que je vois pour faire mes propres packs :)

Sinon tu ne sais pas comment résoudre le problème des carrés blancs? Même mon nom ne s'affiche pas. Je sais qu'il existe une méthode mais je n'arrive pas à la retrouver? Ça te dit quelque chose?

Pour les carré blanc, il me semble qu'il faut mettre son Windows en Japonais. Sinon, j'utilisais un logiciel a l'époque pour lancer les jeux en jap, ça s'appelle "applocale", mais j'ai jamais testé pour initial D.

 

Il y a 3 heures, mhzxz a dit :

Could anyone help me plz?

TeknoParrot is the latest ,Segatools and minime is the latest, run TeknoParrotUi.exe as administrator and try to run IDZver.

2 then I stuck here:

 

D:\TeknoParrot\SegaTools\minime>DS: Open device
start.bat
DS: Get geometry
DS: Setup IOCTL
SetupAPI: Interface {e9a26688-...} -> Device node $gpio
GPIO: Open device
GPIO: Describe GPIO ports
Process state: setup Game Mode
Security: Opened handle
DS: Read sector 00000000
Security: nusec_ioctl_get_nvram_geometry
--- Begin idz_pre_startup ---
Vfs: WARNING: OPTION path not specified in INI file
---  End  idz_pre_startup ---
Security: nusec_ioctl_get_nearfull
Inid_Crypt::Inid_Crypt()Inid_Crypt::Inid_Crypt()killed amdaemon!
killed serverbox!
  app:switchboard HOST_EXT: 127.0.0.1 (Service host name sent to clients) +0ms
  app:switchboard HOST_INT: 0.0.0.0 (Bind address) +2ms
  app:switchboard Using default host names, change them from the .env file if necessary. +1ms
Startup OK
events.js:352
      throw er; // Unhandled 'error' event
      ^

Error: listen EACCES: permission denied 0.0.0.0:80
    at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1303:21)
    at listenInCluster (net.js:1368:12)
    at doListen (net.js:1505:7)
    at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:83:21)
Emitted 'error' event on Server instance at:
    at emitErrorNT (net.js:1347:8)
    at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:82:21) {
  code: 'EACCES',
  errno: -4092,
  syscall: 'listen',
  address: '0.0.0.0',
  port: 80
}

 

 

I'm pretty I've set the Network Adapter IP right in the TeknoParrot's game settings. Is the missing .INI file important?

 

 

 

Go to segatools, and run the start.bat in "..\teknoparrot\SegaTools\minime", it should reinstall the dependencies

 

i see a bug with TP, I remember that I had to install my "amfs" folder at the same level as my games folder

ex:

ID0v2 folder: \ GAMES \ ID0V2

amfs folder: \ GAMES \ amfs

 

TP overwrites the segatools.ini with its own setting

Posté(e)

Hey guys! 

 

So i followed the directions to a Tee and i'm getting the error that one of the original posters had. I have this installed on my C:\, not any external. Also.. what do we do with file 02?

 

image.png.1cc7bc09cafe5486944f6b0a425de075.png

 

image.png.93443f8323bfdf540864bd0ed440d16f.png

 

Posté(e)
6 hours ago, bizzlezx10r said:

Hey guys! 

 

So i followed the directions to a Tee and i'm getting the error that one of the original posters had. I have this installed on my C:\, not any external. Also.. what do we do with file 02?

 

image.png.1cc7bc09cafe5486944f6b0a425de075.png

 

image.png.93443f8323bfdf540864bd0ed440d16f.png

 

I have this game and I don't need TP to play it. And get it right here with the help of some users of this forum. Why do not you try?

Posté(e)
On 7/24/2021 at 6:35 PM, Lesteph25 said:

Pour les carré blanc, il me semble qu'il faut mettre son Windows en Japonais. Sinon, j'utilisais un logiciel a l'époque pour lancer les jeux en jap, ça s'appelle "applocale", mais j'ai jamais testé pour initial D.

 

 

Go to segatools, and run the start.bat in "..\teknoparrot\SegaTools\minime", it should reinstall the dependencies

 

i see a bug with TP, I remember that I had to install my "amfs" folder at the same level as my games folder

ex:

ID0v2 folder: \ GAMES \ ID0V2

amfs folder: \ GAMES \ amfs

 

TP overwrites the segatools.ini with its own setting

I tried to run the start.bat in "..\teknoparrot\SegaTools\minime", it didn't reinstall the dependencies,it just goes through the HOST thing and give me the same error message.

Should I somehow reinstall the minime's dependencies?Could you teach me how?

 

  app:switchboard HOST_EXT: 127.0.0.1 (Service host name sent to clients) +0ms
  app:switchboard HOST_INT: 0.0.0.0 (Bind address) +39ms
  app:switchboard Using default host names, change them from the .env file if necessary. +2ms
Startup OK
events.js:352
      throw er; // Unhandled 'error' event
      ^

Error: listen EACCES: permission denied 0.0.0.0:80
    at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1303:21)
    at listenInCluster (net.js:1368:12)
    at doListen (net.js:1505:7)
    at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:83:21)
Emitted 'error' event on Server instance at:
    at emitErrorNT (net.js:1347:8)
    at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:82:21) {
  code: 'EACCES',
  errno: -4092,
  syscall: 'listen',
  address: '0.0.0.0',
  port: 80
}

Posté(e)
On 7/24/2021 at 6:30 PM, xtremebuga said:

I have this game and I don't need TP to play it. And get it right here with the help of some users of this forum. Why do not you try?

 

I read through the forum and the only answer i could find was to make sure it's not installed on an external. Thats why i mentioned that in my post. No other posts i can find explain how to get past that part. 

Posté(e)
On 7/24/2021 at 9:26 AM, mhzxz said:

Could anyone help me plz?

TeknoParrot is the latest ,Segatools and minime is the latest, run TeknoParrotUi.exe as administrator and try to run IDZver.

2 then I stuck here:

 

D:\TeknoParrot\SegaTools\minime>DS: Open device
start.bat
DS: Get geometry
DS: Setup IOCTL
SetupAPI: Interface {e9a26688-...} -> Device node $gpio
GPIO: Open device
GPIO: Describe GPIO ports
Process state: setup Game Mode
Security: Opened handle
DS: Read sector 00000000
Security: nusec_ioctl_get_nvram_geometry
--- Begin idz_pre_startup ---
Vfs: WARNING: OPTION path not specified in INI file
---  End  idz_pre_startup ---
Security: nusec_ioctl_get_nearfull
Inid_Crypt::Inid_Crypt()Inid_Crypt::Inid_Crypt()killed amdaemon!
killed serverbox!
  app:switchboard HOST_EXT: 127.0.0.1 (Service host name sent to clients) +0ms
  app:switchboard HOST_INT: 0.0.0.0 (Bind address) +2ms
  app:switchboard Using default host names, change them from the .env file if necessary. +1ms
Startup OK
events.js:352
      throw er; // Unhandled 'error' event
      ^

Error: listen EACCES: permission denied 0.0.0.0:80
    at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1303:21)
    at listenInCluster (net.js:1368:12)
    at doListen (net.js:1505:7)
    at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:83:21)
Emitted 'error' event on Server instance at:
    at emitErrorNT (net.js:1347:8)
    at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:82:21) {
  code: 'EACCES',
  errno: -4092,
  syscall: 'listen',
  address: '0.0.0.0',
  port: 80
}

 

 

I'm pretty I've set the Network Adapter IP right in the TeknoParrot's game settings. Is the missing .INI file important?

You have something on port 80. (web server, media server) You need to close this application.

 

  • 4 semaines après...
Posté(e) (modifié)

SOLVED! You can use SpecialK and set the Presentation Interval to -1 (i think it was, whatever decouples v-sync) and then cap the frames to 60.

 

Does anyone know how to get Initial D Zero V2 to run *faster* than monitor refresh rate? I can run at 120Hz on my main desktop, and then slow things down, that's fine. But my arcade cabs are using 15kHz CRTs running at 800x600@50i. So, 50 FPS screen refresh, effectively. The game then seems to be capped at 50FPs no matter what. Setting the syncmode has the following results:

 

syncmode=0 - game runs at 50FPS (= 5/6 speed i.e. too slow)

syncmode=1 - game syncs at 50FPS (= 5/6 speed i.e. too slow)

syncmode=2 - game runs at 30FPS (= 1/2 speed i.e. way too slow)

 

I've tried disabling v-sync globally but the above results do not change. Getting a windowed mode might work, but i have no idea if it's possible to make the game go windowed. Alt-Enter doesn't help. I'd prefer not to go down to a 640x480@60i mode as i'm losing a ton of resolution already...

Modifié par buttersoft
  • 3 semaines après...
Posté(e)
Il y a 4 heures, piotr25691 a dit :

it works but when i finish a quest line my progress gets wiped upon next game

This is a well known bug and unfortunately still not resolved.  The only alternative for not having the complete reset of the chapter is to stop at the penultimate race.

Posté(e)
Le 22/08/2021 à 09:33, buttersoft a dit :

Does anyone know how to get Initial D Zero V2 to run *faster* than monitor refresh rate? I can run at 120Hz on my main desktop, and then slow things down, that's fine. But my arcade cabs are using 15kHz CRTs running at 800x600@50i. So, 50 FPS screen refresh, effectively. The game then seems to be capped at 50FPs no matter what. Setting the syncmode has the following results:

 

syncmode=0 - game runs at 50FPS (= 5/6 speed i.e. too slow)

syncmode=1 - game syncs at 50FPS (= 5/6 speed i.e. too slow)

syncmode=2 - game runs at 30FPS (= 1/2 speed i.e. way too slow)

 

I've tried disabling v-sync globally but the above results do not change. Getting a windowed mode might work, but i have no idea if it's possible to make the game go windowed. Alt-Enter doesn't help. I'd prefer not to go down to a 640x480@60i mode as i'm losing a ton of resolution already...

you can do windowed in 1080p or even in 1440p without problem.
personally I play in full screen, and the speed is normal (60hz)

 

change this in initialD.ini :

[ Graphics ]

;; ƒtƒ‹ƒXƒNƒŠ[ƒ“Ý’è(‚P‚Ńtƒ‹ƒXƒNƒŠ[ƒ“) yWin32”Å‚Ì‚Ý—LŒøz
;; (ƒfƒoƒbƒOƒrƒ‹ƒhŽž‚É‚ÍONó‘Ô‚Å‚à‘I‘ðƒ_ƒCƒAƒƒO‚ªo‚Ü‚·)
;;
FullScreen = 1

;; ƒAƒvƒŠƒP[ƒVƒ‡ƒ“ƒEƒBƒ“ƒhƒEƒTƒCƒY
Width  = 2560
Height = 1440

 

AND this in renderer.ini :

[ FRAME_BUFFER_MAIN ]
Width            = 2560
Height            = 1440

MultiSample        = 0
MultiSampleQuality    = 0
ColorFormat        = RGBA8
DepthBits        = 24
StencilBits        = 8

 

Posté(e)
13 hours ago, soso92 said:

This is a well known bug and unfortunately still not resolved.  The only alternative for not having the complete reset of the chapter is to stop at the penultimate race.

 

Anyone know where/which files  SegaTools/minime  uses to save  your AIME card data ?

 

Posté(e) (modifié)
1 hour ago, Max Panda said:

 

Anyone know where/which files  SegaTools/minime  uses to save  your AIME card data ?

 

In the minime folder as aime.txt ?

But doesn't ID0 use Felicia or something like that ?

https://ja.wikipedia.org/wiki/ALL.Net#Aime

 

Modifié par Onkel

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