Houb Posté(e) le 4 avril 2020 Auteur Posté(e) le 4 avril 2020 so if not TP nor Jconfig nor TTX_monitor, what loader are you using??
Fulgore18 Posté(e) le 4 avril 2020 Posté(e) le 4 avril 2020 In the dump folder is a direct launcher. But I am trying now jconfig just searching files on my chaos computer In case that nothing will work I place all Taito game in the Taito loader and run them on my screen with my scan line generate between. Looks good but not the cool like Geom
Houb Posté(e) le 4 avril 2020 Auteur Posté(e) le 4 avril 2020 (modifié) Il y a 1 heure, Fulgore18 a dit : In the dump folder is a direct launcher. But I am trying now jconfig just searching files on my chaos computer In case that nothing will work I place all Taito game in the Taito loader and run them on my screen with my scan line generate between. Looks good but not the cool like Geom I still don't understand but for 180° rotation try this shader : http://www.mediafire.com/file/cn9jsk1xlddtjij/CRTGeomMOD.fx (to get 90°CW you need to check "ROTATED" and "ROTATED 180") put it in .\reshade-shaders\Shaders\ instead of the 3.1b one I hope it helps Modifié le 4 avril 2020 par Houb
jawah Posté(e) le 4 avril 2020 Posté(e) le 4 avril 2020 Est ce normal que le noir a des nuances de couleur dedans pour CRT-Geom-Mod_MAME Sur mon arcade1up ca se voit tres fort si je chipote pas avec le gamma ...
Fulgore18 Posté(e) le 4 avril 2020 Posté(e) le 4 avril 2020 vor einer Stunde schrieb Houb: I still don't understand but for 180° rotation try this shader : http://www.mediafire.com/file/cn9jsk1xlddtjij/CRTGeomMOD.fx (to get 90°CW you need to check "ROTATED" and "ROTATED 180") put it in .\reshade-shaders\Shaders\ instead of the 3.1b one I hope it helps THANK YOU SO MUCH!!!!! That's exactly what I need. Here some other try to explain my special request. If I play my tate games it is necessary to turn my monitor 90° CCW. If I tate a game with Gemo Tha game is turned upside down.. No with your change it is perfect for me. I can use my monitor for my tate games and also I can use Geom shader tate games without turning the monitor cw. Hope it's clear. Otherwise I make some pictures Thanx a lot Man ❤️👍🏻
Houb Posté(e) le 4 avril 2020 Auteur Posté(e) le 4 avril 2020 (modifié) Il y a 4 heures, jawah a dit : Est ce normal que le noir a des nuances de couleur dedans pour CRT-Geom-Mod_MAME Sur mon arcade1up ca se voit tres fort si je chipote pas avec le gamma ... Oui il y a un problème ici, le mask ne devrait pas être utilisé ainsi. Il ne doit couvrir que 2x2 pixel et n'être utilisé que par le shader bgfx. Je pense que tu n'a pas configuré comme il faut. La marche a suivre est expliquée un quelques postes plus tôt. Il faut mettre "Video Mode" en BGFX et ensuite selectionner crt-geom-mod-deluxe.json comme "chain". Here what you should get with CRTGeomMod-Deluxe MAME BGFX shader chain (Arcade, SNES, Genesis, Saturn, N64, PC-Engine, Sega32x, Playstation) : @Fulgore18 Glad it works Thanks for yur feedback! Modifié le 4 avril 2020 par Houb
ducon2016 Posté(e) le 4 avril 2020 Posté(e) le 4 avril 2020 1 hour ago, Fulgore18 said: THANK YOU SO MUCH!!!!! That's exactly what I need. Here some other try to explain my special request. If I play my tate games it is necessary to turn my monitor 90° CCW. If I tate a game with Gemo Tha game is turned upside down.. No with your change it is perfect for me. I can use my monitor for my tate games and also I can use Geom shader tate games without turning the monitor cw. Hope it's clear. Otherwise I make some pictures Thanx a lot Man ❤️👍🏻 Please share screenshots of your successes, will be good for everyone to see how nice and useful the shader can be :D
Fulgore18 Posté(e) le 5 avril 2020 Posté(e) le 5 avril 2020 Good morning... Here some pictures. Hope you like it. 2
Fulgore18 Posté(e) le 5 avril 2020 Posté(e) le 5 avril 2020 (modifié) Don't know what the hell is wrong. Can't upload mk 1 and 2. Neither in png nor on jpeg Next Project are all my shmups. Modifié le 5 avril 2020 par Fulgore18
Houb Posté(e) le 5 avril 2020 Auteur Posté(e) le 5 avril 2020 (modifié) Nice but it seams like you are still using ReShade shader with MAME. It works but you would get something very similar directly and without any additionnal settings with the BGFX shader posted : Modifié le 5 avril 2020 par Houb
Fulgore18 Posté(e) le 5 avril 2020 Posté(e) le 5 avril 2020 Yeah but for KI MK and my shmups I have old versions of mame running. Does this also work in a way mame version?
Houb Posté(e) le 5 avril 2020 Auteur Posté(e) le 5 avril 2020 No that's right you would need a recent version.
Fulgore18 Posté(e) le 5 avril 2020 Posté(e) le 5 avril 2020 vor 6 Minuten schrieb Houb: No that's right you would need a recent version. That's too bad. Cause especially ki and mk runs perfect. It is a seperat Mame Version only for those games. But I must say a am very happy with my result. Looks way better than with the scan line generator. And the bloom effect looks so great. So shiny
ducon2016 Posté(e) le 5 avril 2020 Posté(e) le 5 avril 2020 11 hours ago, Fulgore18 said: Good morning... Here some pictures. Hope you like it. Very nice! You know you can share bigger pictures if you send them on discord and copy the link here? What is this game?
Fulgore18 Posté(e) le 5 avril 2020 Posté(e) le 5 avril 2020 (modifié) One short tip for all Geom Fans. To safe time and get a good startup for finding the best scan line result..... 1st put in the aspec ratio the nativ game resolution. For example 1980x1080. 2nd set the simulated screen tube curve as you prefer. 3rd. If the result looks good and you just searching for a great final Pixel setup just try to play around with the resolution. The more you lower the ratio of vertical res. the more thin the scan line appears. Same for vertical scan lines. Can't upload right now... 😢 Modifié le 6 avril 2020 par Fulgore18
Fulgore18 Posté(e) le 5 avril 2020 Posté(e) le 5 avril 2020 (modifié) vor 23 Minuten schrieb ducon2016: Very nice! You know you can share bigger pictures if you send them on discord and copy the link here? What is this game? The name of the game is Infinos. It is so awesome. Cleared today first time. A real old school milestone in any way Modifié le 5 avril 2020 par Fulgore18
Houb Posté(e) le 5 avril 2020 Auteur Posté(e) le 5 avril 2020 (modifié) il y a 58 minutes, Fulgore18 a dit : One short tip for all Geom Fans. To safe time and get a good startup for finding the best scan line result..... 1st put in the aspec ratio the nativ game resolution. For example 1980x1080. 2nd set the simulated screen tube curve as you prefer. 3rd. If the result looks good and you just searching for a great final Pixel setup just try to play around with the resolution. The more you lower the ratio of vertical res. the more thin the scan line appears. Same for vertical scan lines. Not clear enougth. I will try to do it more completely because you are right : it's not clear enougth for everyone... 1/ The 1st thing to do is to set the "Resize Method Used By The Game" : a/ if the game is already displayed fullscreen : leave it as "simple from top-left" b/ if the game display is smaller than you screen and positionned top-left : leave it as "simple from top-left" c/ if the display is centered : use the centered ratio method matching the game ratio. 2/ The 2nd thing is "Input Image Resolution X/Y (pixels)" a/ if the game is displayed to small and positionned top-left (case 1b) : put here its size (640x480 or 1280x720 for example) and the dimensions put here will be stretched to fullscreen. b/ if the game is already displayed correctly : leave it at 0x0 (0x0 means full display size according to the method set in §1) 3/ Screen-Ratio : By default (auto) this is the ratio of the actual resolution. You can change it to the one you want. it can be usefull if the resolution used doesn't match your real screen ratio 4/ Game-Ratio : By default (auto) this the ratio of the display size you have defined above in §1 and §2. if you want or if it's not right (stretched too much for example) you can force the ratio you want. 5/ Now you have to set the "Simulated Texture Resolution X/Y (pixels)" By defaut (0x0) will return 1/4 of your screen resoltion according to the ratio put in §1 and §2. You would be very luky if the result is already perfect. You have to find or to know the real internal low resolution of the game and put it here (most often it is 320x240 or 320x224 or 426x240 or 480x270 or 480x360 or 320x256, ....) If you know only the number of lines you can set only "Y" (X value will be calculated according to the ratio and sizes given above). Same if you know only X (Y will be calculated). It will work only for "square pixel" games. I let you check and try the rest of the options Modifié le 5 avril 2020 par Houb
Fulgore18 Posté(e) le 5 avril 2020 Posté(e) le 5 avril 2020 Hi Well I wrote that cause on Kof I have set the resolution to a very weird format but the result of the scanlines is so awesome. Can't upload right now but you'll see it soon. It is so close to the sprites I got on my Sony pvm monitor. Thanx for your constant support 🙏👍🏻
Fulgore18 Posté(e) le 6 avril 2020 Posté(e) le 6 avril 2020 Crimson Clover World is working. Looks so gooooooooood 😜😜😜😜😜❤️❤️❤️
Fulgore18 Posté(e) le 8 avril 2020 Posté(e) le 8 avril 2020 (modifié) Hi Houb I currently stuck on my projects. I can't get any game working with reshade anymore. Even the presets won't work. Neither on win 7 nor in win 10. Maybe I do something wrong? 1st extract folder in game directory 2nd check out if it's a 32 or 64 bit exe 3rd delete the not needed dll. 4th rename the needed dll like in the tutorials been written. I have a big list which games I'd like to get Reshade working for Ty Modifié le 8 avril 2020 par Fulgore18
Fulgore18 Posté(e) le 8 avril 2020 Posté(e) le 8 avril 2020 vor 6 Stunden schrieb Houb: Can you give the names of these games? I will make a list tomorrow. But one other problem. What kind of mame should use. Wanna try the mame shader version. I am running on my arcade PC win 7 64 but SP2
Houb Posté(e) le 8 avril 2020 Auteur Posté(e) le 8 avril 2020 il y a 22 minutes, Fulgore18 a dit : I will make a list tomorrow. But one other problem. What kind of mame should use. Wanna try the mame shader version. I am running on my arcade PC win 7 64 but SP2 you can use any last versions with the bgfx shader (tested from 0.217).
Houb Posté(e) le 8 avril 2020 Auteur Posté(e) le 8 avril 2020 (modifié) Good News for GameLoaderAllRH users !! Thanks to new changes from Arcade PC (djexpert) ReShade is now supported by GameLoaderAllRH (versions 361 and laters) and it includes our CRTGeomMOD shader v3.1b (used by defaut when activated!) I made some tests and it works well but by the way GameLoaderAllRH is already managing the resolution, the aspect ratio of the game and can add a bezel. So doing it a second time with the shader can bring problems and many options are now sometime not accurate anymore (ratio ones for example). So I quickly made a special version (updated to v1.2) to use with GameLoaderAllRH 361 and later (this version will probably be included in next versions of this loader, at least I hope so) The UI of this version should be more intuitive. Most options already managed by the loader are now hidden. BTW they are still available in advanced tabs. http://www.mediafire.com/file/ak2tf05d3zz3as3/CRTGeomMOD_GameLoaderALLRH_1.2.rar/file When using this shader please remember that you have to set manually the "Simulated Texture Resolution X/Y (pixels)" (texture_size in the .ini file) according to the game needs. This is the low internal resoltion of the game and so the definition of the CRT effect resolution. Unfortunately we can't know it and it will be different for all games. Usually it's something like 320x240 or 320x256 or 320x224 etc... for 4:3 games or 426x240 or 455x256 or 640x360 or 480x270 etc... for 16:9 ones Also when used with other ReShade effects it should be applied last so in \sv\reshade-shaders\Presets\CRTGeomMOD.ini you will have to set it like that for example : TechniqueSorting=KNearestNeighbors,NonLocalMeans,HQ4X,FXAA,SMAA,GeomModCRT Something we never managed to reach before the new GameLoaderAllRH support : And the intro video is also working as it should (but without CRT effect) Also another game we never managed to get working correctly in FullHD with CRT effect without AllRH support Nice work @djexpert Edit : Updated to 1.2 with reworked UI and all options enabled again. Modifié le 9 avril 2020 par Houb 1
Fulgore18 Posté(e) le 8 avril 2020 Posté(e) le 8 avril 2020 (modifié) http:// Kof 12 This game is kidding me? Fucking difficult compared to all other Kof.... But looks great to me with reshade BTW why can't I upload pictures? Modifié le 8 avril 2020 par Fulgore18
Fulgore18 Posté(e) le 10 avril 2020 Posté(e) le 10 avril 2020 OK Houb here is my list 😉 Guikty Gear X PC Version Blood Mod Guilty Gear Izuka PC Version Guilty Gear Xx Accent Core Jamestown For the first pack 🙏
Houb Posté(e) le 10 avril 2020 Auteur Posté(e) le 10 avril 2020 Hi, to post images in full size you can use external services like https://postimages.org/ for example. GGX needs dgVoodoo dlls and our 32bits one renamed d3d11.dll GGIsuka needs d3d8to9 dll and our 32bit one renamed d3d9.dll GGXX#R needs d3d8to9 dll and our 32bit one renamed d3d9.dll GGACPR needs nothing special just our dll renamed d3d9.dll Jamestown I don't know but you can try the same
Fulgore18 Posté(e) le 10 avril 2020 Posté(e) le 10 avril 2020 Hey Houb ThanX alot. I will try it later. Hope I can get Jamestown on reshade cause this is my personally favorite shmup 😊😊
ViRuS-MaN Posté(e) le 11 avril 2020 Posté(e) le 11 avril 2020 (modifié) a premiere vue ca fonctionne pour mame donc pour mameui64 aussi donc si jamais on pouvais avoir un pack pour mame ca serais cool , pout teknoparrot franchement c est top a pars pour Melty Blood AA CC qui chez moi ralentit pendant le jeux pour utiliser votre programme on doit surement copier les fichier de l archive CRT-Geom MOD v3.1b dans le dossier du jeux mais apres comment on fait pour avoir votre menu de configuration , car j ai appuyer sur toutes les touche de mon clavier et je ne l ai jamais vue s ouvrir Modifié le 11 avril 2020 par ViRuS-MaN
Houb Posté(e) le 11 avril 2020 Auteur Posté(e) le 11 avril 2020 il y a 31 minutes, ViRuS-MaN a dit : a premiere vue ca fonctionne pour mame donc pour mameui64 aussi donc si jamais on pouvais avoir un pack pour mame ca serais cool ?? c'est une blaque ?? Si dans le dossier mediafire http://www.mediafire.com/folder/sr6qp6x9or2nr/Shader_2.0 il y a une archive qui s'appelle CRT-Geom-MOD_MAME.rar c'est pas pour rien!!
ViRuS-MaN Posté(e) le 11 avril 2020 Posté(e) le 11 avril 2020 (modifié) il y a 10 minutes, Houb a dit : ?? c'est une blaque ?? Si dans le dossier mediafire http://www.mediafire.com/folder/sr6qp6x9or2nr/Shader_2.0 il y a une archive qui s'appelle CRT-Geom-MOD_MAME.rar c'est pas pour rien!! tu installe donc les fichier a la racine du dossier mame et apres tu lance le jeux et une fois dans le jeux tu appelle comment ton interface j ai trouver ca mais pour Set "bgfx_screen_chains" to "crt-geom-mod-deluxe". pas trouver ca Modifié le 11 avril 2020 par ViRuS-MaN
Houb Posté(e) le 11 avril 2020 Auteur Posté(e) le 11 avril 2020 (modifié) Pour le "video mode" oui c'est bien ca faut mettre BGFX et pour la chain malheureusement l'interface de MAMEUI n'est pas complète donc faut le mettre dans les ini directement. # # BGFX POST-PROCESSING OPTIONS # bgfx_path bgfx bgfx_backend glsl bgfx_debug 0 bgfx_screen_chains crt-geom-mod-deluxe bgfx_shadow_mask slot-mask.png bgfx_lut bgfx_avi_name auto et apres ca devrait marcher. Modifié le 11 avril 2020 par Houb
ViRuS-MaN Posté(e) le 12 avril 2020 Posté(e) le 12 avril 2020 Il y a 12 heures, Houb a dit : Pour le "video mode" oui c'est bien ca faut mettre BGFX et pour la chain malheureusement l'interface de MAMEUI n'est pas complète donc faut le mettre dans les ini directement. # # BGFX POST-PROCESSING OPTIONS # bgfx_path bgfx bgfx_backend glsl bgfx_debug 0 bgfx_screen_chains crt-geom-mod-deluxe bgfx_shadow_mask slot-mask.png bgfx_lut bgfx_avi_name auto et apres ca devrait marcher. dans le fichier mame.ini , mameui.ini ??? sinon sous teknoparrot apres Melty Blood AA CC qui a des ralentissement , il y a Puzzle Bobble qui ralenti aussi un peu et que la music sacade , sinon tous les autre jeux fonctionne nickel. je voudrais tester le shader sous chase hq , donc je copie tous les fichier de l archive CRT-Geom MOD v3.1b.rar dans mon dossier Chase H.Q. 2 v2.05 US je lance mon jeux avec teknoparrot et quand le jeux est lancer , je dois appuyer sur quelle touche pour avoir l interface et essayer de faire mon shader ??? sinon c est vraiment top comme shader , je me croirais sur mon bartop avec les overlays et shader. pour finalburn neo on peut l inclure aussi ???
Houb Posté(e) le 12 avril 2020 Auteur Posté(e) le 12 avril 2020 (modifié) Faut une version de MAME récente (genre 0.2xx) pour que ca marche et c'est bien dans mame.ini (normalement tu devrais déjà avoir ces paramètres dedans mais avec auto pour bgfx_backend et rien pour bgfx_screen_chains. Mais en fait faut remplacer ces 2 paramètres dans tous les ini des jeux aussi (tu peux faire une modif globale avec notepad++). Avec Arcade64 on peut configurer les chains dans les options (mais ca renvient au même que de le faire dans les fichiers ini) (Video Mode : BGFX, Effect : none, BGFX Chains : crt-geom-mod-deluxe) : Pour les ralentissements avec la v3.1, moi j'en ai pas et j'y peux pas grand chose... tu peux essayer de gagner un peu de perf en éditant le shader et en enlevant le "#define USEGAUSSIAN" au debut du code et le bloom aussi même si c'est dommage et en activant le moins d'arts possible... Modifié le 12 avril 2020 par Houb
ViRuS-MaN Posté(e) le 12 avril 2020 Posté(e) le 12 avril 2020 Il y a 6 heures, Houb a dit : Faut une version de MAME récente (genre 0.2xx) pour que ca marche et c'est bien dans mame.ini (normalement tu devrais déjà avoir ces paramètres dedans mais avec auto pour bgfx_backend et rien pour bgfx_screen_chains. Mais en fait faut remplacer ces 2 paramètres dans tous les ini des jeux aussi (tu peux faire une modif globale avec notepad++). Avec Arcade64 on peut configurer les chains dans les options (mais ca renvient au même que de le faire dans les fichiers ini) (Video Mode : BGFX, Effect : none, BGFX Chains : crt-geom-mod-deluxe) : Pour les ralentissements avec la v3.1, moi j'en ai pas et j'y peux pas grand chose... tu peux essayer de gagner un peu de perf en éditant le shader et en enlevant le "#define USEGAUSSIAN" au debut du code et le bloom aussi même si c'est dommage et en activant le moins d'arts possible... bon pas trouver sous mame32 pas tres grave pour le moment sinon sous teknoparrot j ai raiden 3 et 4 version Taito Type X qui sont dans le sens horizontale et qui ont besoin d une rotation et si possible ca serais possible de faire ca avec ton programme , meme s il y a pas de bezel c est pas trop grave du moment que tu peux garder la taille du jeux , je t en remercie d avance
Houb Posté(e) le 12 avril 2020 Auteur Posté(e) le 12 avril 2020 il y a 28 minutes, ViRuS-MaN a dit : bon pas trouver sous mame32 pas tres grave pour le moment sinon sous teknoparrot j ai raiden 3 et 4 version Taito Type X qui sont dans le sens horizontale et qui ont besoin d une rotation et si possible ca serais possible de faire ca avec ton programme , meme s il y a pas de bezel c est pas trop grave du moment que tu peux garder la taille du jeux , je t en remercie d avance T'as pas trouvé "# BGFX POST-PROCESSING OPTIONS" dans tes ini ?? Sinon pour les jeux PC/TTX/Nesica et ArcadePC la rotation, le réglage du ratio et le bezel ont été ajoutés à notre shader dès les premières versions il y a plus d'1 an donc à priori tu peux largement faire ce que tu souhaites sans problème. Je t'invite à relire un peu les précédents postes et à regarder la video de démo en 1ère page.
Safur Posté(e) le 12 avril 2020 Posté(e) le 12 avril 2020 De mon côté j'ai testé avec Demul. Alors pour les jeux Naomi ça fonctionne très bien! Aucun problème. Par contre pour les jeux Hikaru et Gaelco impossible de mettre en plein écran au lancement. J'ai essayé avec plusieurs versions de Demul et rien à faire. Le problème ne vient pas du shader mais bien de l'émulateur car ce dernier ne se met pas en plein écran au lancement même avec l'option de cochée (ou non cochée comme demandé pour les jeux Gaelco avec Reshade).
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